شمخانی : دشمنان روابط حسنه ایران و افغانستان را هدف گرفته اند

دو شنبه 2 تیر 1399 - 11:17:54
شمخانی : دشمنان روابط حسنه ایران و افغانستان را هدف گرفته اند

تهران - الکوثر : دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تبیین سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا در منطقه گفت: دشمنان ملت‌های مسلمان با طراحی جدید، روابط حسنه ایران و افغانستان را هدف گرفته اند تا مانع از تداوم همبستگی بین دو کشور شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی شمخانی» روز یکشنبه در دیدار «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در تهران، با اشاره به پذیرش بیش از سه میلیون مهاجر افغان توسط  ایران و ارائه انواع تسهیلات در حوزه‌های خدماتی، رفاهی، بهداشتی و آموزشی به آنان، بر استمرار حمایت دولت و ملت ایران از ملت افغانستان تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با ابراز تاسف از جان‌باختن گروهی از اتباع افغانی که غیرقانونی وارد ایران شدند، خاطرنشان کرد: در حالی که نیروهای انتظامی ایران هیچ گونه نقشی در شکل گیری این حادثه نداشته اند، فضای خبری سنگین و غیر مستند ایجاد شده از سوی برخی مسئولین و رسانه های افغانستان، باعث تعجب و تاسف است.

شمخانی افزود: مستندات غیرقابل تردیدی در رد ادعاهای مطرح شده علیه ایران وجود دارد که در صورت اراده طرف افغانستانی می‌تواند فارغ از فضاسازی‌های غیر سازنده مورد بررسی قرار گیرد.

«محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های موثر و همه جانبه ایران از دولت و ملت افغانستان در طول سال های متمادی، تاکید کرد، به هیچ طرف ثالثی اجازه تخریب روابط دو کشور را نخواهیم داد.

حنیف اتمر با ابراز تاسف از برخی اقدامات غیرقابل قبول از سوی دشمنان ایران و افغانستان که با سوء استفاده از جریحه دار شدن احساسات پاک مردم افغانستان در وقایعی که منجر به جانباختن گروهی از اتباع این کشور شد، خاطر نشان کرد: دولت کابل بر حل موضوعات بین دو کشور از طریق گفت وگو تاکید می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 2 تیر 1399 - 11:15:40