درخواست مقام آمریکایی برای دیدار با ظریف رد شد

چهار شنبه 28 خرداد 1399 - 9:11:48
درخواست مقام آمریکایی برای دیدار با ظریف رد شد

تهران- الکوثر: یک مقام آمریکایی روز گذشته گفت ایرانی‌ها درخواست او را برای ملاقات با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران رد کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «برایان هوک»، نماینده آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه مدعی شد در ماه دسامبر خواستار دیدار با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران شده اما درخواست او از طرف ایرانی‌ها رد شده است. 

وی در ادامه گفت مایل است شخصاً با مقام‌های ایرانی دیدار و با آنان در خصوص مسائل کنسولی و آزادی زندانیان رایزنی کند. 

به گزارش رویترز، هوک گفت: «ما دوست داریم برای گفت‌وگوهای کنسولی دیدار شخصی [با مقام‌های ایران] داشته باشیم تا بتوانیم سریع‌تر پیش برویم.»

این در حالی است که «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران چند روز پیش گفته بود برایان هوک در مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا کارشکنی کرده است. اشاره موسوی به مبادله «مایکل وایت»، شهروند آمریکایی بازداشت‌شده در ایران با «مجید طاهری»، پزشک ایرانی مقیم آمریکا بود. 

موسوی گفت: «ما تلاش کردیم تا آمریکایی‌ها، بهانه‌های جدیدی پیدا نکنند و از سویی، متاسفانه شاهد کارشکنی‌هایی از سوی آنها بودیم. حتی آقای برایان هوک که مثلا مسوول این کار[تبادل زندانیان] بود، تلاش می‌کرد تا زندانیان ایرانی و حتی همین شهروند آمریکایی یعنی آقای وایت، آزاد و مبادله نشوند». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 28 خرداد 1399 - 9:10:46