دستاوردهای پزشکی ایران در عرصه مقابله با کرونا ، افتخاری ماندگار

یک شنبه 18 خرداد 1399 - 8:42:25
دستاوردهای پزشکی ایران در عرصه مقابله با کرونا ، افتخاری ماندگار

تهران - الکوثر : جمهوری اسلامی ایران در آزمون مقابله با بیماری کرونا تا کنون  خوش درخشیده و برغم مشکلات و فشار تحریم ها ،  به پیشرفت‌ها و افتخارات ماندگاردر این عرصه دست یافته است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه ایران در زمینه علمی در رتبه پانزدهم جهان و در منطقه غرب آسیا و جهان اسلام نیز در رتبه نخست قرار دارد؛ ازموفقیت های تازه در این زمینه خبر داد.

روحانی  با اشاره به شناسایی دو داروی موثر در درمان بیماری کرونا در کشور، افزود: فعالیت بهداشت و درمان کشور از این هفته به فاز سوم رفته و بر گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده است.   

یکی ازرئوس هرم مقابله با کرونا ،داشتن توانمندی بهداشتی و درمانی است. براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران، در مرحله اول، 78 میلیون نفر به کمک زیر ساخت‌های مراقبت‌های اولیه بهداشتی در کشور غربالگری شدند که این امر منجر به کاهش چشمگیر بار مراجعه به  بیمارستان‌ها شد.در مرحله دوم نیز بیش از 38 میلیون نفر از افراد پرخطر مورد غربالگری قرار گرفتند. 

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید نیمه‌شعبان درسخنانی تلویزیونی ؛ جامعه پزشکی و کادر درمان و سلامت را ازافتخارات  ایران دانستند. 

سابقه درخشان‌ پزشکی درریشه‌کنی بیماری‌های واگیردار و جایگاه منطقه‌ای و جهانی ایران ، گوشه‌ای از این افتخارات است.

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد، اینک به یک پاندمی (بیماری فراگیر جهانی ) تبدیل شده  است . تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به مرز7میلیون نفررسیده است که از این تعداد  نزدیک به 400هزار نفر جان خود را از دست دادند .

براساس معیارهای قطعی تشخیصی، مجموع بیماران کووید 19 در ایران به حدود 170 هزار نفر رسیده است . بیش از 132 هزار نفر از این بیماران، بهبود یافته ‌و تعداد جان باختگان این بیماری نیز مطابق آمارهای اعلام شده تاروز شنبه به 8 هزار و 209 نفر رسیده است .

ایران در زمینه درمان و ارائه  خدمات پزشکی، پیشگیری، غربالگری، بهداشت محیط و مراکز عمومی، گام های مهمی برداشته  و تا کنون بیش از یک میلیون آزمایش تشخیص کووید19 در ایران انجام شده است.

این در حالی است که به گفته «محمدرضا شانه ساز» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و داروی ایران ؛  تحریم بودن حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی ، مشکلات زیادی را برای مردم ایران ایجاد کرده است.

آمریکا در حالی تلاش کرد ایران را درروزهای سخت مبارزه با کرونا در تنگنا قرار دهد که خود اکنون با ضعف مدیریت و بی توجهی به سلامت جامعه بیشترین میزان ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از این بیماری در جهان را ثبت کرده است  .در این کارزار بزرگ ؛ضعف های بهداشتی و درمانی  تا سرقت ماسک و تجهیزات درمانی و دارو ؛ در امریکا و اروپا نمایان شد.

جمهوری اسلامی ایران، امروز اما  با افتخار اعلام می کند که می تواند تجربه موفقش در مقابله با بیماری کرونا را در اختیار سایر کشورها قرار دهد. اقدام‌های انجام شده در ایران به اندازه‌ای چشمگیر و موثر بوده که موجبات تمجید چند باره سازمان بهداشت جهانی را هم فراهم کرده است.

مطمئنا روزها ی سخت کرونایی خواهد گذشت و آنچه می ماند افتخارات و دستاوردهای  بهداشتی و درمانی  است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


یک شنبه 18 خرداد 1399 - 8:40:43