رئیسی : چهره بدون نقاب آمریکا آشکار شده است

دو شنبه 12 خرداد 1399 - 18:35:36
رئیسی : چهره بدون نقاب آمریکا آشکار شده است

تهران - الکوثر : رئیس قوه قضاییه با اشاره به خشونت‌های غیرانسانی پلیس آمریکا علیه شهروندان و سیاهپوستان این کشور گفت: جنایت پلیس آمریکا در قتل یک جوان سیاه پوست، جلوه و چهره آمریکای بدون نقاب است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه ایران امروز(دوشنبه) درجلسه هفتگی شورای عالی مسئولان قوه قضاییه، با بیان اینکه نژاد پرستی در نظام سلطه و استکباری آمریکا وجود دارد افزود، اعتراض های گسترده مردمی در آمریکا، خشم متراکمی است که از دهها سال قبل در این کشور به ویژه در میان سیاه پوستان در خصوص نظام استکباری وجود دارد. 

رئیسی تصریح کرد، آمریکا اگرچه میزبان سازمان ملل است، اما این رژیم نژاد پرست بزرگترین ناقض میثاق های بین المللی است.

رئیس قوه قضاییه ایران با بیان اینکه مدیریت ناتوان آمریکا موجب کشته شدن بیش از 100 هزار نفر از مردم این کشور به دلیل ابتلا به بیماری کرونا شد ابراز امیدواری کرد، مردم آمریکا و همه ملت های تحت ستم در کشورهای غربی به خواسته های حق خواهانه و عدالت طلبانه خود برسند.

یک افسر سفیدپوست در آمریکا دوشنبه گذشته، «جورج فلوید» سیاه‌پوست را در شهر "مینیاپولیس" در ایالت مینه‌سوتا به قتل رساند.

مردم شهر مینیاپولیس از روز سه شنبه در اعتراض به قتل این مرد سیاه‌پوست 46 ساله به دست افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی، در خیابان‌های این شهر مشغول تظاهرات هستند.

در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، معترضان به قتل این سیاه‌پوست را اوباش دانست و تهدید کرد، معترضان هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 12 خرداد 1399 - 17:23:11