کرونا ؛ نمایش رفتار تروریستی آمریکا ضد ملت ایران  

پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 13:27:25
کرونا ؛ نمایش رفتار تروریستی آمریکا ضد ملت ایران  

تهران - رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا همیشه تروریست بوده اما تا این حد، بی‌سابقه است که حتی در زمان بیماری همه‌گیری کرونا، برای ورود دارو به ایران مشکل ایجاد کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن روحانی ، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت در واکنش به مواضع اخیر ضد ایرانی دولت‌مردان آمریکایی اظهار کرد: یک جمع ناآشنا در کاخ‌سفید هستند و وزیر خارجه رژیم آمریکا الفبای سیاست را نخوانده است.

همزمان با شیوع جهانی بیماری کرونا، ادعای دروغ دولت‌مردان آمریکایی مبنی بر اینکه ورود دارو و تجهیزات پزشکی به ایران تحریم نیست، آشکار شد. ساکنان کاخ‌سفید در دوران کرونا همواره با تاکید بر اعمال سیاست فشار حداکثری ضد ملت ایران، در برابر رسانه‌ها مدعی شدند، مسیر صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به ایران مسدود نیست.

این ادعاها درحالی بیان شده است که کانال ادعایی آمریکا برای انجام معادلات کالاهای بشردوستانه از جمله دارو و دیگر نیازهای پزشکی با ایران عملا کارآیی نداشته است.   

درهمین چارچوب، دولت سوئیس اخیرا اذعان کرد، کانال مالی ادعایی آمریکا برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی به ایران نتیجه خاصی نداشته و هیچ تبادل خاصی با این کانال انجام نشده است.

واقعیت این است که تعریف و ایجاد کانال مالی برای تسهیل معاملات کالاهای بشردوستانه با ایران عملا قابل دسترسی نیست، چرا که موسسات مالی نگران اقدامات تنبیهی آمریکا به‌سبب رعایت نکردن تحریم‌های فراسرزمینی این کشور هستند.

اصرار دولت آمریکا بر ادامه تحریم‌ها و فشار حداکثری ضد ملت ایران، نه فقط غیراخلاقی و خلاف اصول اولیه حقوق بشری است، بلکه زندگی بسیاری از مردم عادی و بی‌گناه را در ایران به خطر انداخته است.

با این وجود، اگر چه ویروس تحریم آمریکا و ویروس کرونا ظرفیت‌های پزشکی ایران را برای مبارزه با این ویروس جهانی محدود کرد اما بسیج همگانی و به‌کارگیری همه توان شرکت‌های دانش‌بنیان، ایران نیازهای اصلی پزشکی خود را در برابر کرونا تامین کرده و اکنون به مرحله صادرات هم رسیده است.

مدیریت بیماری کرونا در ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا بار دیگر به جهانیان نشان داد، سیاست فشار حداکثری آمریکا و انزوای دیپلماتیک ایران عملا شکست خورده است و معدود رژیم‌هایی در جهان با این سیاست واشنگتن همراه شدند.  

در همین زمینه، پایگاه خبری- تحلیلی بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی درباره تلاش‌های بی‌وقفه آمریکا ضد ایران نوشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نتوانسته است خارج از چرخه امضاء کنندگان برجام هم کشوری را با واشنگتن همراه کند و کشورها با استدلال آمریکا ضد ایران همراهی نکردند.

ناکامی سیاست فشار حدکثری و تحریم‌های آمریکا ضد ایران، این روزها دولت‌مردان آمریکایی را به مواضعی غیردیپلماتیک وادار کرده است که نشان از اوج رفتار تروریستی آنان ضد ملت ایران در بحبوحه مبارزه با ویروس کرونا دارد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 13:25:34