دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین: باید از توهم اعتماد به آمریکا خارج شویم

یک شنبه 21 اردیبهشت 1399 - 18:19:10
دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین:  باید از توهم اعتماد به آمریکا خارج شویم

تهران- الکوثر: دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد: طرح الحاق کرانه باختری به رژیم اشغالگر اسرائیل به معنای نابودی ایده تشکیل کشور مستقل فلسطین و به اصطلاح راه حل تشکیل دو کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مصطفی البرغوثی گفت: طرح الحاق کرانه باختری به رژیم اشغالگر اسرائیل همچنین به معنای پایان دادن به دو توهم است : توهم اول اعتماد به آمریکا به عنوان میانجیگر برای برقراری مذاکرات صلح و توهم دوم نیز امکان رسیدن به راه حل حد وسطی با جنبش صهیونیسم است. این در حالی است که جنبش صهیونیسم پیام آشکار و روشنی می دهد که می خواهد همه فلسطین و اردن را تصاحب کند.
البرغوثی همچنین توضیح داد: سخن گفتن در زمینه طرح الحاق کرانه باختری به رژیم اشغالگر اسرائیل در واقع پیام دادن به کسانی است که توهم رسیدن به راه حلی با جنبش صهیونیسم و رژیم اشغالگر دارند. اما واقعیت این است که مردم فلسطین در مرحله مبارزه و رویارویی با این رژیم و جنبش صهیونیسم قرار دارند.
دبیر کل جنبش ابتکار ملی فلسطین همچنین افزود: مبارزه ملی فلسطینیان تنها ضد اشغالگری نیست بلکه مردم فلسطین تا سرنگونی نظام نژادپرست آپارتاید در همه فلسطین مبارزه می کنند.
البرغوثی ادامه داد: جریان های فلسطینی باید اختلافات خود را کنار بگذارند و فورا با هم متحد شوند زیرا اسرائیلی ها تلاش خواهند کرد همه ما را به صورت تک تک یا گروه گروه نابود کنند.
البرغوثی همچنین درباره فشار رژیم اشغالگر بر بانک ها برای بستن حساب های اسیران فلسطینی و پاسخ مثبت برخی از بانک ها به این فشارها گفت: این مسائل بسیار خطرناک است.
وی همچنین تاکید کرد: واکنش های فلسطینی تاکنون بسیار ضعیف بوده است و تنها شامل اظهار نظر است و از راهبرد فراگیری برای رویارویی با این گونه مسائل برخودار نیست.
البرغوثی افزود: اگر تصمیم اسرائیل در بسته شدن حساب های اسیران فلسطینی و اجرای آن توسط بانکها محقق شود این به معنی فروپاشی بزرگ است زیرا آنها با حساب های اسیران آغاز می کنند سپس این طرح های فشار همه چیز را فرا خوهد گرفت.
البرغوثی افزود: ناگزیر باید واکنشی قوی در برابر این تصمیم اسرائیل نشان داد و باید فورا و به طور دسته جمعی در مقابل این تصمیم اسرائیل ایستاد. وی همچنین خواستار پایان دادن به روابط با اسرائیل شد.
البرغوثی تاکید کرد: رویارویی با این تصمیم اسرائیل ممکن نیست مگر اینکه اختلافات داخلی کنار گذاشته شود و رهبران فلسطین با هم متحد شوند و راهبرد ملی مبارزه مشترک و یکپارچه به اجرا درآید.
وی همچنین درباره حملاتی که رژیم اشغالگر ضد کرانه باختری و شهر اشغال شده قدس به اجرا در می آورد و بارها به آنها تجاوز می کند گفت: اسرائیل از سیاست هایی استفاده می کند که از زمان آغاز قرن گذشته تاکنون آن را تغییر نداده است این سیاست ها همان طرح الحاق کرانه باختری به رژیم اشغالگر اسرائیل و یهودی سازی فلسطین به صورت تدریجی است.
وی همچنین ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل بر این باور است که تاکنون 78 درصد از سیاستهایش را در طرح الحاق کرانه باختری به رژیم اشغالگر اسرائیل و یهودی سازی زمین های فلسطین به اجرا در آورده است و اکنون می خواهد 22 درصد باقیمانده را نیز به اجرا درآورد. این اقدامات رژیم اسرائیل مسئله تازه و عجیبی نیست بلکه در مستندات جنبش صهیونیسم و کتاب بنیامین نتانیاهو این مسائل آمده است.
البرغوثی همچنین ادامه داد: متاسفانه فلسطینیان را با امکان ایجاد راه حلی میانه فریب دادند و آن را توافقنامه اسلو نامیدند این در حالی است که این توافققنامه تنها وسیله ای برای آرام کردن فلسطینیان و سپس سرکوب آنان بود تا فلسطینیان را وارد درگیری های داخلی کنند و یکدیگر را هدف قرا بدهند.
دبیر کل ابتکار ملی فلسطین درباره سوء استفاده رژیم اشغالگر از انتشار ویروس کرونا برای گسترش شهرک سازی ها و اجرای طرح های خود گفت: اسرائیل هم اکنون فرصتی برای خود مهیا کرده است تا با توجه به مشغول بودن افکار عمومی جهان به ویروس کووید 19 طرح الحاق کرانه باختری به رژیم اشغالگر اسرائیل و یهودی سازی فلسطین را با سرعت بیشتری به اجرا درآورد.
البرغوثی همچنین افزود: رژیم اشغالگر نگران است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتخابات آینده شکست بخورد از اینرو مقامات اسرائیل می خواهند قبل از اینکه موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (یعنی قبل از پایان نوامبر) فرا برسد همه چیز را تمام کنند.
وی همچنین درباره افزایش بازداشت ها در کرانه باختری و قدس نیز اظهار داشت: این بازداشت ها روز به روز افزایش می یابد تا همه توان ها و امکاناتی که مقاومت ملت فلسطین دارد بخشکانند سپس مقاومت در برابر معامله قرن را بشکنند


یک شنبه 21 اردیبهشت 1399 - 18:9:23