اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناوشکن بومی جماران در خلیج فارس

چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399 - 20:4:18
اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناوشکن بومی جماران در خلیج فارس

تهران - الکوثر : پرچم جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز ملی خلیج فارس بر فراز ناوشکن بومی «جماران» به اهتزاز درآمد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان روز چهارشنبه در این مراسم که با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین رزمایش و مانور شناورهای سبک نیروی دریایی ارتش ایران در خلیج فارس برگزار شد، گفت: 29 آوریل، سالروز آزادسازی جزایر خلیج فارس از استیلای 500 ساله استعمارگران، نماد استکبار ستیزی و روحیه آزادی خواهی و مرزداری مردم هرمزگان در جنوب ایران است.

همتی افزود: خلیج فارس در قرون متمادی جولانگاه استعمارگران مختلفی از جمله پرتغالی‌ها، هلندی‌ها، انگلیسی‌ها و نیز آمریکایی‌ها بوده، اما ملت ایران و در صدر آن هرمزگانی‌ها به عنوان مرزداران خلیج فارس بر استعمارگری پرتغال برای همیشه پایان دادند و تمامی جزایر خلیج فارس و در رأس آن جزیره هرمز آزاد شد.

امروز (چهارشنبه) ، سالروز اخراج استعمارگران پرتغالی از آب‌هاى جنوبى ایران در سال 1622 میلادی، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

خلیج فارس به عنوان یک شاهراه مهم دریایی، همواره موقعیت برجسته سیاسی داشته و امروزه به عنوان مهم‌ترین آبراه بین‌المللی جهان شناخته می‌شود؛ خلیج فارس همیشه به عنوان معبر مبادله کالا و تجارت شرق و غرب، عرصه رقابت و کشمکش‌های قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سال‌های اخیر با تحریک استعمار غرب به دنبال تحریف نام خلیج فارس هستند؛ این در حالی است که نام خلیج فارس از گذشته‌های دور به همین عنوان بوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


چهار شنبه 10 اردیبهشت 1399 - 17:58:56