رئیسی در گفتگوی تلفنی با هنیه : غزه بزرگترین زندان جهان است

جمعه 22 فروردین 1399 - 7:49:10
رئیسی در گفتگوی تلفنی با هنیه : غزه بزرگترین زندان جهان است

تهران - الکوثر : رئیس قوه قضائیه در گفتگوی تلفنی با "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" با ابراز نگرانی نسبت به جان اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی به‎ دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: صهیونیست‎ها در باریکه غزه بزرگ‎ترین زندان جهان را درست کرده‎اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آیت‎الله "سید ابراهیم رئیسی" در این تماس تلفنی که پنجشنبه شب به مناسبت روز جهانی مستضعفین صورت گرفت، نیمه شعبان (سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی، قائم آل محمد (عج) ) را روز امید برای مسلمین و همه بشریت خواند و ابراز امیدواری کرد به برکت این روز بزرگ و ایام ماه شعبان که به پیامبر اعظم (ص) تعلق دارد، به زودی آزادی فلسطین به دست توانای مجاهدان راه خدا رقم بخورد.  

رئیس قوه قضاییه ایران با تاکید بر اینکه آزادی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی مهم ترین آرزوی مردم ایران و مسلمانان جهان است، افزود، اینکه امروز غزه در محاصره اشغالگران فلسطین قرار دارد، برای هیچ مسلمان و بلکه هیچ آزاده‎ای قابل قبول نیست.

آیت الله رئیسی همچنین با بیان اینکه آزادگان جهان باید علیه ظلم به مردم فلسطین فریاد اعتراض سردهند، اظهار داشت، سکوت سازمان ملل و سازمان‎های مدعی حقوق بشر در برابر ظلمی که هم اکنون بر مردم غزه صورت می گیرد، تعجب‎برانگیز و نشانگر آن است که آنها منافع سیاسی خود را بر حقوق بشر ترجیح می‎دهند.

رئیس قوه قضاییه ایران از سکوت کشورهای منطقه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نیز انتقاد کرد و گفت: امروز آزادی اسرای فسطینی که مظلومانه در بند رژیم صهیونیستی هستند و جان آنها به‌‎دلیل خطر ابتلا به کرونا تهدید می‎شود، از هر چیزی ضروری‎تر است.

آیت الله رئیسی همچنین با بیان این‎که امروز جریان مقاومت به‎خاطر مجاهدت و ایستادگی در برابر مستکبران بیش از پیش نزد همه ملت‎ها عزیز و سربلند است، اظهار داشت، ترامپ با ترور سردار سرافزار اسلام حاج "قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مرتکب اشتباه بزرگی کنار دیگر اشتباهاتش شد.

رئیس قوه قضاییه ایران افزود، امروز شهید سلیمانی زنده است و سلیمانی‎ها در گوشه‎گوشه جهان اسلام نقش‎آفرینی می‎کنند و هر ایرانی، هر فلسطینی، هر لبنانی و هر عراقی به‌تنهایی رسالت بزرگ شهید سلیمانی در مبارزه با استکبار جهانی را بر دوش خود احساس می‎کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز تشکر از تماس آیت‎الله رئیسی و همچنین تقدیر از حمایت‎های رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران از مردم فلسطین و غزه، این حمایت‎ها را نشانه وجدان بیدار و آگاه ملت ایران دانست و بر ادامه راه مقاومت تا پیروزی در برابر صهیونیست‎ها تاکید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 22 فروردین 1399 - 7:37:47