بحران کرونا ؛ آمریکا مانعی در برابر مبارزه با کرونا

سه شنبه 5 فروردین 1399 - 12:40:45
بحران کرونا ؛ آمریکا مانعی در برابر مبارزه با کرونا

تهران - الکوثر : وزیر خارجه ایران با قدردانی از پویش جهانی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ضد ایران اظهار کرد: آمریکا مانع مبارزه جهانی با ویروس کووید- 19 است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "محمدجواد ظریف" روز دوشنبه در توئیتر با بیان اینکه آمریکا در برابر مقابله جهانی با کروناویروس مانع‌تراشی می‌کند، نوشت: تنها راه‌حل، ایستادگی در برابر رویکرد تنبیه‌جمعی آمریکاست.  

کرونا ویروسی بدون مرز و جهانی است و در هر نوع اقدام کشوری در مبارزه با این ویروس، پیامد جهانی دارد. ایران به‌سبب تحریم‌های ظالمانه آمریکا با مشکلاتی برای مبارزه با ویروس کووید- 19 روبه‌رو است و در نتیجه، بر کیفیت مبارزه جهانی با این ویروس تاثیر می‌گذارد.   

آمریکا با اقدامات یکجانبه و تحریم دارو و تجهیزات پزشکی عملا در فرایند مبارزه با کروناویروس در ایران مانع‌تراشی می‌کند که این اقدام دولت آمریکا هم سبب جان باختن شماری از مردم بی‌گناه ایران شده است و هم در فرایند مبارزه جهانی با ویروس کووید- 19 خلل وارد می‌کند.  

همه‌گیری ویروس کووید- 19 درپی شیوع این ویروس در حدود 190 کشور جهان، اهمیت و توجه به اصل "همبستگی جهانی" را برای مبارزه با این ویروس کُشنده گوشزد می‌کند. در چنین شرایطی؛ انجام اقدامات عملی و اخلاقی در جهان ضروری است اما اکنون همکاری‌ چند کشور از جمله ایران، چین و روسیه، نشان می‌دهد برخی کشورها در عمل وارد فرایند مبارزه جهانی با کروناویروس نشدند.  

در همین زمینه؛ "میخائیل اولیانوف"، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، پایتخت اتریش روز دوشنبه با انتقاد از تداوم تحریم‌های آمریکا ضد ایران در توئیتر نوشت: با توجه به همه‌گیری ویروس کووید- 19چرا فقط روسیه، چین و کوبا در این شرایط سخت به ایتالیا کمک می‌کنند؟ اتحادیه‌اروپا و آمریکا کجا هستند؟ در جهان امروز ایرادی وجود دارد. 

رفتار برخی کشورهای اروپایی در قبال ایران که این روزها در خط مقدم مبارزه با ویروس جهانی کرونا قرار دارد، نشانه‌ای از تایید اقدامات ضد ایرانی آمریکا دارد که عملا این رفتارها مانعی در برابر مبارزه با ویروس کروناست. 

ایران در اوج مبارزه با بیماری کرونا، علاوه بر دریافت کمک‌های پزشکی از کشورهای دوست مانند چین، با استفاده از همه ظرفیت‌های پزشکی خود و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، توانسته است بیماری کرونا را مدیریت کند. 

آمار اعلامی روزانه ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایران نشان می‌دهد، با اجرای دقیق برنامه‌های ملی، بسیج همه امکانات در بخش دولتی و نظامی و از همه مهمتر همراهی مردم، چشم‌اندازه مبارزه با کروناویروس در ایران روشن است. 

تجربه تاریخی 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام با ایران، پش‌رو این روزهای ایرانیان است و با مجاهدت و فداکاری پزشکان و مدافعان‌سلامت، پیروزی ایران در برابر ویروس کُشنده کرونا دست یافتنی است.

همانطور که "علی شمخانی"، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد، تاریخ تکرار شده است و این بار مدافعان سلامت ایران با وجود تحریم بی‌سابقه آمریکا، جانشان را کف دست گرفته‌‌اند و دوباره جهان را شگفت زده می‌کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 فروردین 1399 - 11:15:8