ادامه درگیری‌ها در مأرب/ نقض مجدد آتش‌بس در الحدیده

پنج شنبه 29 اسفند 1398 - 16:8:10
 ادامه درگیری‌ها در مأرب/ نقض مجدد آتش‌بس در الحدیده

تهران- الکوثر: پس از آزادسازی استان «الجوف» به دست نیروهای یمنی٬ ائتلاف متجاوز سعودی با هدف قرار دادن مناطق مختلف استان الحدیده٬ توافق آتش‌بس آن را مکررا نقض کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المیادین ، درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با مزدوران تحت حمایت ائتلاف متجاوز سعودی در استان‌های «صنعا» و «مارب» و «البیضاء» ادامه داشته و عربستان همچنان به نقض توافق آتش‌بس در «حدیده» ادامه می‌دهد.

درگیری‌ها میان دو طرف در منطقه «المشجع» و نزدیکی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نظامی مزدوران سعودی در مارب نیز ادامه داشت.

در خلال 24 ساعت گذشته درگیری‌ها دراین منطقه منجر به کشته شدن 16 نفر از مزدوران سعودی شد.

هواپیماهای ائتلاف متجاوز عربستان برای جلوگیری از سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی بر مقر این ائتلاف٬ ده‌ها حمله در این منطقه ترتیب دادند.

جنگنده‌‌های ائتلاف سعودی در خلال 3 روز گذشته با بیش از 100 حمله هوایی٬ منطقه «صرواح» در استان مارب را بمباران کرده و امروز صبح نیز دو منطقه را در شهرستان صرواح واقع در غرب استان مأرب یمن بمباران کردند.

از سوی دیگر درگیری‌ها میان نیروهای انصارالله با مزدوران سعودی و ائتلاف متجاوز عربستان در منطقه «خب» و «الشعف» از توابع استان «صعده» نیز ادامه دارد.

استان البیضاء نیز شاهد درگیری‌های مشابه بود و چند ساعت بعد نیروهای دولت نجات یمن بر مناطق خدار العرجى، وقطور المطاوعة، وعقال أبو شنعة، وعرق مسعودة مسلط شدند.

در استان حدیده٬ یک منبع نظامی وابسته به انصارالله از حملات توپخانه‌ای گسترده ائتلاف متجاوز سعودی در جنوب این استان خبر داد.

در خلال 24 ساعت گذشته نیروهای ائتلاف متجاوز عربستان٬ 130 بار در مناطق مختلف حدیده٬ توافق آتش‌بس را نقض کردند.

این حملات در حالی اتفاق افتاد که روز گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آزادسازی کامل استان «الجوف» به دست نیرو‌های یمنی خبر داد.


پنج شنبه 29 اسفند 1398 - 14:2:17