تحریم‌های دارویی ؛ مصداق بارز اقدام جنایتکارانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا

چهار شنبه 28 اسفند 1398 - 9:58:49
تحریم‌های دارویی ؛ مصداق بارز اقدام جنایتکارانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا

تهران - الکوثر : تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه واشنگتن مانند تحریم‌های دارویی مصداق بارزی از اقدام جنایتکارانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران با تاکید بر این موضوع افزود ؛ نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نه تنها با نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی بلکه با مردم و شهروندان ایرانی نیز دشمنی دارد.  

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها نباید تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را به رسمیت بشناسد، یادآور شد: امروز زمانی است که کشورهای اروپایی باید با لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا به ویژه در حوزه دارو، استقلال خود و ادعای خود در حمایت از حقوق بشر را اثبات کنند.

این موضوع را «سید مجید تفرشی» معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران نیز در چهل و سومین نشست شورای حقوق بشر در ژنو که از 24 فوریه در ژنو سوئیس آغاز شده است و  تا 20 مارس ادامه دارد؛ مورد تاکید قرار داد و مقابله با سوء استفاده ابزاری از قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ملت‌ها را خواستار شد. تحریم های یکجانبه آمریکا ضد ایران در وضعیتی که جهان در سطح وسیعی با بیماری کویید- 19 مواجه شده؛ عملا" مانعی بر سر راه مبارزه با این بیماری فراگیر و نقض آشکار حقوق بین الملل است .

ویروس کرونا، اکنون به یک پاندمی (بیماری فراگیر جهانی ) تبدیل شده و بیش از یکصد و شصت کشوررا در بر گرفته است. در چنین شرایطی تبعیت کشورها از این تحریم ها موجب ظلمی مضاعف است که به زیان همه کشورهای جهان است . هرچند مقامات آمریکا ادعا می‌کنند که  هدف شان  دولت ایران است اما این یک فریبکاری است.سیاست امریکا افزایش تعمدی فشار بر مردم ایران است و هدفمندانه تلاش می کند مانع افزایش ظرفیت های درمانی ایران در برابر کروناویروس شود. 

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران عصر سه شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر خطاب به کشورهای تبعیت‌کننده از تحریم‌های آمریکا و دیگر اعضای جامعه جهانی یادآور شد: ایستادن و تماشا کردن آمریکایی‌ها، غیراخلاقی است و انجام چنین کاری هرگز کسی را از خشم و غضب آن‌ها در آینده حفظ نکرده است.

ظریف  پیش‌ از این نیز در گفت‌وگوی تلفنی با   «گردان گرلیچ رادمان» وزیر خارجه کرواسی که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد ، بر به رسمیت نشناختن تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا توسط اتحادیه اروپا نه تنها به عنوان وظیفه برجامی بلکه برای جلوگیری از مرگ انسان‌های بی گناه تاکید کرد. 

جمهوری اسلامی ایران ؛ در این شرایط سخت همه تلاش خود را برای تامین نیازهای معیشتی و ارائه خدمات در مانی و حمایت ازمشاغلی که از این بیماری  آسیب دیده اند بکار گرفته است.

در بخش درمانی نیز اگرچه ظرفیت های  پزشکی در ایران مورد تایید و تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته  و ایران توانمندی خود را در مهار بیماری هایی مانند فلج اطفال و آنفولانزا نشان داده است ؛اما  این  به معنای نادیده گرفتن  اقدام ظالمانه امریکا نیست.

«محسن عبدالهی»  استاد دانشگاه شهید بهشتی می گوید:  بر اساس حقوق بین‌الملل، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و اظهارات صریح آمریکایی‌ها در این زمینه  مصداق جنایت علیه بشریت است.

انتظار ایران ازجامعه بین الملل بویژه  کشورهای اروپایی که خود نیز با موج فزاینده ابتلا به کووید -19 مواجهند ؛ مخالفت درهمراهی با این جنایت امریکاست . این یک مسوولیت بین المللی است ؛ چنانکه چین و روسیه و بسیاری  دیگر از کشورها خواستار لغو و توقف تحریم های امریکا علیه ایران شده اند . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 28 اسفند 1398 - 8:53:52