شرکت‌های دانش بنیان ایران در حال تولید پیچیده‌ترین دارو‌های کرونا

سه شنبه 27 اسفند 1398 - 17:27:31
شرکت‌های دانش بنیان ایران  در حال تولید پیچیده‌ترین دارو‌های کرونا

تهران- الکوثر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه خبر‌های خوش درباره موفقیت مقابله با ویروس کرونا در راه است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حال تولید پیچیده‌ترین دارو‌های مقابله با کرونا هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دکتر سورنا ستاری افزود: شش قرارداد برای توسعه ساخت کیت‌های تشخیص کرونا بسته شده است. وی گفت: خوشبختانه محصول کیت تشخیصی ۳ شرکت به تأیید اولیه رسیده است و تا هفته آینده تولید انبوه برخی از شرکت‌ها عرضه خواهد شد.
معاون علمی وفناوری رئیس جمهور ادامه داد: شرکت‌های ایرانی در حال تولید پیچیده‌ترین دارو‌های ساخت داخل برای مقابله با این بیماری هستند و کلیه دارو‌های استفاده شده در مراکز درمانی، "ایران ساخت" هستند.

تولید ترکیب دارویی برای درمان ضایعه ریوی کرونایی ها

دارویی جدید از ترکیب سه داروی قبلی برای کاهش ضایعات ریوی بیماران کرونایی ساخته شد و مدت بستری بیمان را به ۴ روز کاهش داد.

دکتر مصطفی قانعی درباره این دارو گفت: ترکیبات دارویی که در کشور پیش از این موجود بود و برای بیماری‌‌های دیگری استفاده می‌‌شد را ترکیب کردیم و برای ضایعه ریوی بیماری کرونا به کار گرفتیم و موفقیت درمانی خوبی حاصل شد و نسبت به درمان‌‌های دارویی مرسوم مدت بستری بیمان را به 4 روز کاهش داد.

وی افزود: بیماری کرونا تاکنون داروی اختصاصی برای خودش ندارد بنابراین صحبت ما کاهش ضایعه ریه‌‌ای است که متعاقب بیماری کرونا ایجاد و موجب افت اکسیژن خون و بستری و گاهی مرگ می‌‌شود.

وی ادامه داد: در ساخت این دارو از ترکیب سه داروی آزیترومایسین، پردنیزولون و ناپروکسن استفاده شده است. تحقیقات ما ادامه دارد و تعداد بیماران مورد مطالعه افزایش خواهد یافت و نتایج آن به صورت مقاله‌‌ای در اختیار سایر کشورهای جهان نیز قرار خواهد گرفت. این دارو توانسته است CRP بیماران کرونا که شاخصی برای التهاب است را کاهش دهد.


سه شنبه 27 اسفند 1398 - 16:53:4