فشار حداکثری آمریکا در بحبوحه مبارزه ایران با کرونا

پنج شنبه 22 اسفند 1398 - 13:50:46
فشار حداکثری آمریکا در بحبوحه مبارزه ایران با کرونا

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ادعا‌های مقامات آمریکایی درباره باز بودن راه‌های تامین اقلام دارویی برای ایران، چیزی به‌جز فریب نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عباس موسوی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری ایران‌پرس، درباره ادعای باز بودن مسیرهای انتقال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران همزمان با شیوع کروناویروس، تصریح کرد: با یکی از کشور‌های محل منابع مالی ایران حدود سه هفته گفت وگو ادامه دارد اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند منابع مالی ایران وارد کانال سوئیس شود.

همزمان با شیوع کروناویروس در ایران، دولت آمریکا مدعی شد، راه‌های ارسال دارو و تجهیزات پزشکی از کانال سوئیس به ایران باز بوده اما عملا این اتفاق روی نداده است.

آمریکا عملا با نقض تعهدهای بین‌المللی خود درپی خروج از برجام، تحریم‌های آمریکا را ضد ملت ایران برگرداند و درچارچوب فشار حداکثری آمریکا، ورود موادغذایی، مواد دارویی و تجهیزات پزشکی به ایران هم هدف قرار گرفت.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درحالی ادعای کمک به ایران را در جریان شیوع کروناویروس مطرح کرده که هدف اصلی سیاست "فشار حداکثری" آمریکا، ملت ایران است که همچنان این روزها هم در جریان مبارزه ایرانی‌ها با کروناویروس ادامه دارد.

درخواست وزیر خارجه آمریکا بر مشروط کردن ارسال کمک‌های جهانیان به ایران درقبال آزادی زندانیانی آنچه وی دوتابعیتی خواند، نشان دهنده رویکرد تبلیغاتی و فریبکارانه آمریکاست که حتی کروناویروس را فرصتی برای ادامه فشار حداکثری ضد ملت ایران تفسیر می‌کند.   

"علی شمخانی"، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران اخیرا در واکنش به ادعای آمریکا برای آمادگی کمک به ایران درپی شیوع کروناویروس، گفت: ادعای آمریکا فقط با عمل به تعهدهای قانونی این کشور ذیل توافق برجام قابل راستی‌آزمایی است.

سیاست دولت آمریکا به‌ویژه هدف قرار حق حیات و زندگی مردم ایران به معنای جنایت ضد بشریت است و به عبارتی تحریم‌کنندگان دارو فقط ناقض حقوق بشر نیستند، بلکه قاتل انسان‌ها هم هستند. به گفته "علی باقری‌کنی"، دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، استفاده از غذا و دارو به عنوان اسلحه ضد غیرنظامیان فقط یک نام دارد و آن جنایت علیه بشریت است.

آنچه امروز برای همه جهانیان آشکار است، ایران در خط مقدم مبارزه با ویروس بدون‌مرز کرونا قرار دارد. ایران با همه تنگناهای موجود در زمینه تجهیزات پزشکی و دارویی به طور شفاف و هدفمند همزمان درحال مبارزه با کروناویروس و درمان بیماران کرونایی است.

اکنون همه ظرفیت‌های پزشکی ایران در بخش‌های مختلف حتی ظرفیت نیروهای مسلح درخدمت مبارزه با کروناویروس و خدمت‌رسانی به مردم است. به موازت این اقدام ملی، شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی هم درحال کار بر روی ساخت دارو کروناویروس هستند که همزمانی تلاش‌های میدانی- پزشکی و تحقیقاتی- پزشکی، نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی ایران در بحبوحه مبارزه با کروناویروس با وجود تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکاست.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 اسفند 1398 - 13:48:36