پاسخ سخت ایران به عناصرفرصت طلب تروریست در مرزهای شرقی

دو شنبه 19 اسفند 1398 - 10:36:16
پاسخ سخت ایران به عناصرفرصت طلب تروریست در مرزهای شرقی

تهران - الکوثر : عناصر شرور و تروریست درشرایط حساس کنونی  بدنبال برهم زدن امنیت و آرامش کشور بودند اما با پاسخ سخت نیروهای امنیتی ایران روبرو شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان ایران روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: گروه تروریستی وابسته به جیش الظلم به محض ورود به ایران، شناسایی و در دام نیروهای امنیتی ایران افتاد.

این اطلاعیه می افزاید: نیروهای امنیتی ایران علاوه بر کشف سلاح و مقادیری مهمات و لوازم ساخت بمب، سرگروه عملیاتی این گروه تروریستی بنام «الیاس نارویی» با نام مستعار "زبیر" را نیز به هلاکت رساندند.

«الیاس نارویی» درعملیات های تروریستی متعددی از جمله در حمله به نیکشهر و شهادت 2 تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مشارکت در انفجار یک اتوبوس در زاهدان و شهادت 27 نفر از نیروهای سپاه و کاشت بمب صوتی مقابل کلانتری زاهدان نقش کلیدی ایفا کرده بود.

«الیاس نارویی» این بار نیز قصد داشت با شناسایی اهداف نظامی و امنیتی در شهر زاهدان ، عملیات تروریستی اجرا کند که  پاسخی سخت دریافت کرد .

سیاست  جمهوری اسلامی ایران مقابله  قاطعانه با تروریسم  است و بر همین اساس در دادن پاسخ محکم به متجاوزان و گروهک های  تروریست ،لحظه ای تردید نمی کند وبا قدرت و شدت  درمقابل تهدید کنندگان امنیت ایستاده است .

عناصر شرور و تروریست درشرایط حساس کنونی  بدنبال برهم زدن امنیت و آرامش کشور هستند. در این سناریو دوهدف مد نظر طراحان آن قرار دارد:

هدف نخست ؛ نا امن نشان دادن ایران با  اقدامات شرورانه در مرزها  با  استفاده از گروهک  های تروریست وابسته به عناصر تکفیری تحت حمایت برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان است .

هدف دوم این سناریو؛ انتقام گرفتن از ضرباتی است  که ایران بر پیکر تروریسم  در منطقه وارد کرده است .

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی در بالاترین نقطه از آمادگی های دفاعی- نظامی برای مقابله با هرگونه تهدید از سوی دشمنان قرار دارد، تاکید می کند : شکست جریان تروریستی - تکفیری اخیر در منطقه به ویژه در عراق و سوریه، ضربه سنگینی به اعتبار و وجهه آمریکا و کشورهای حامی تروریست ها وارد کرد.

آمریکا با حمایت از داعش و تروریست های تکفیری ، ماهیت ضد امنیتی  خود را درغرب آسیا آشکار کرده و با اقدامات نابخردانه ؛ منطقه را با ناامنی و تروریسم مواجه کرده است . 

تجربه نشان داده است نا امنی چه درسطح منطقه و چه در مرز با کشورهای همسایه به یک اندازه زیانبار است . با توجه به این واقعیت ؛ایران در مبارزه با تروریسم و عناصر برهم زننده امنیت در مرزها لحظه ای تردید  نمی کند و تا کنون هم نشان داده است که اشراف کامل بر امنیت مرزها دارد  و اجازه ماجراجویی و شرارت را به گروه های تروریست نخواهد داد  .

«حضرت آیت الله خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب ؛در همین خصوص  در دیدار چند ماه قبل «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در سفرش به تهران( دوم اردیبهشت 98) ؛خاطر نشان کردند : "گروه های تروریستی که عامل ناامنی در مرزها هستند با پول و سلاح دشمنان تغذیه می‌شوند و یکی از اهداف حرکت های ضدامنیتی در مرزهای ایران و پاکستان، آلوده کردن روابط دو کشور است."

ازاینرو مبارزه با تروریست ها ومراقبت ازامنیت مرزهای کشور از موضوعاتی است که ایران همواره بر آن تاکید کرده است. عملیات پیچیده و گسترده اطلاعاتی روز یکشنبه و پاسخ کوبنده مدافعان مرزهای ایران اسلامی به تروریست ها که منجر به انهدام یک تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش الظلم  در مرز های شرقی کشور شد ،در همین راستا قابل ارزیابی است . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 اسفند 1398 - 10:18:51