تروریسم‌ پزشکی آمریکا در اوج مبارزه ایران با کرونا

یک شنبه 18 اسفند 1398 - 13:17:19
تروریسم‌ پزشکی آمریکا در اوج مبارزه ایران با کرونا

تهران - الکوثر : وزیر خارجه ایران گفت جهان دیگر نمی‌تواند، درحالی که "تروریسم اقتصادی" آمریکا با "ترویسم پزشکی" آن ضد ملت ایران پیوند خورده است، ساکت بماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "محمدجواد ظریف" روز شنبه در توئیتر نوشت : دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کینه‌توزانه و با هدف خشکاندن منابع مورد نیاز ایران برای جنگیدن با "کروناویروس" در حال تشدید تحریم‌های غیرقانونی است، درحالی که شهروندان ایران با بیماری کرونا جان خود را از دست می‌دهند.  

اقدام آمریکا در تحریم‌های دارو و تجهیزات پزشکی ضد ایران ، مصداق نقض حقوق‌بشر است که اکنون در وضعیت فراگیری "کروناویروس" و دسترسی نداشتن آسان به تجهیزات پزشکی و دارو، به نوعی "تروریسم پزشکی" هم معنا می‌شود.  

دولت آمریکا پیش از این، تروریسم اقتصادی را ضد ملت ایران به کار گرفت تا با فشار حداکثری، تاب‌آوری اقتصادی ملت ایران را از بین ببرد اما به‌سبب انطباق مردم با شرایط تحریم اقتصادی، این سیاست آمریکا عملا شکست خورد.

اکنون با گسترش کروناویروس در جهان و شیوع این ویروس در ایران و موفقیت‌های پزشکی برای درمان بیماران کرونایی، اما دسترسی نداشتن حداکثری به دارو و تجهیزات پزشکی، این ویروس ناشناخته و بدون‌مرز همچنان جان برخی بیماران کرونایی را در ایران می‌گیرد.  

دولت کنونی آمریکا با پیوند "تروریسم‌اقتصادی" و "تروریسم‌پزشکی" عملا ضد ملت ایران مرتکب جنایت علیه بشریت شده است و  در این شرایط از جامعه‌جهانی انتظار می‌رود در برابر رفتارهای ضد حقوق‌بشری آمریکا موضع‌‌گیری صریح داشته باشد.   

آمریکایی‌ها درحالی این روزها در حمایت از ملت ایران برای نجات آنان از کروناویروس اشک‌تمساح می‌ریزند که سلاح تروریسم پزشکی آمریکا حق زندگی و حیات را از برخی شهروندان ایران در جدال با کروناویروس گرفته است.  

در همین زمینه؛ "حسین امیرعبداللهیان"، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل روز شنبه در توئیتر با تاکید بر اینکه مقامات کاخ‌سفید، مردم ایران را هدف قرار داده‌اند، نوشت: مقامات آمریکا به روشنی دروغ می‌گویند و هیچ تعلیقی در تحریم‌های انسانی صورت نگرفته است.

با وجود تحریم‌های آمریکا اما ایران در مبارزه با کروناویروس پیشرفت‌های خوبی داشته و دانش بومی پزشکی به بهبودی بیماران کرونایی در ایران کمک کرده است.        

در این زمینه؛ "کریستوف هاملمن" نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران روز شنبه درباره ارزیابی خود در بازدید از خدمات پزشکی ایران به بیماران مبتلا به کروناویروس گفت: در روزهای اخیر شاهد پیشرفت فوق‌العاده در بیمارستان‌های مناطق مختلف ایران بوده است.

مهار و کنترل بیماری کروناویروس رابطه مستقیمی با تجهیزات پزشکی و دارو و مشارکت حداکثری مردم دارد اما دانش پزشکی ایران و همکاری سازمان بهداشت جهانی اجازه نخواهد داد تحریم‌های غیرقانونی آمریکا لطمه‌ای به بخش بهداشت و سلامت ایران برای مبارزه با کروناویروس و از همه مهمتر تاب‌آوری روانی مردم ایران بزند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 اسفند 1398 - 13:11:25