لاریجانی : دولت هند تنش‌ها را به شیوه مسالمت‌آمیز حل کند

پنج شنبه 15 اسفند 1398 - 14:48:44
لاریجانی : دولت هند تنش‌ها را به شیوه مسالمت‌آمیز حل کند

تهران - الکوثر : رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با ابراز نگرانی از کشتار مسلمانان در هند، از دهلی نو خواست، از تمامی ظرفیت‌ها برای حل و فصل تنش‌ها به شیوه مسالمت آمیز استفاده کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز (پنج شنبه) با بیان اینکه مسلمانان به عنوان بخشی از فرهنگ و جامعه هند، نقش مهمی در پیشبرد و توسعه این کشور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: برداشت و تصویری که از قانون جدید موسوم به حقوق شهروندی در هند وجود دارد، بیانگر ایجاد محدودیت‌هایی برای مسلمانان است و همین مساله، نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. 

لاریجانی با تاکید بر اینکه هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، مذاهب، آیین‌ها و فرهنگ‌های مختلف بوده است اظهار کرد: بروز چنین مسائل و موضوعاتی با روحِ فرهنگ و تمدن هندی سازگاری ندارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با یادآوری اهمیت روابط تهران و دهلی نو، تقویت گفت‌وگو و همزیستی همه اقوام و مذاهب را در هند ضروری خواند. 

اصلاح قانون شهروندی هند در 11 دسامبر 2019 به تصویب رسید؛ بر اساس این قانون، پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال 2015 وارد این کشور شده‌اند، می‌توانند شهروندی هند را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود. 

اصلاح قانون شهروندی باعث شکل گیری اعتراضات گسترده در سراسر هند شده است؛ معترضان معتقدند که این اصلاحات سبب هدف قرار گرفتن مسلمانان و تبعیض علیه آنان خواهد شد.

در همین حال، برخی گروه‌های افراطی، مساجد را در شمال شرق دهلی نو تخریب کردند و محلات مسلمان‌نشین را با بمب‌های بنزینی هدف قرار دادند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 15 اسفند 1398 - 14:29:30