سرلشکر سلامی : سردار سلیمانی چهره میدانی ولی فقیه بود

جمعه 25 بهمن 1398 - 8:40:43
سرلشکر سلامی : سردار سلیمانی چهره میدانی ولی فقیه بود

تهران - الکوثر : مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور مقامات کشوری و لشکری و قشرهای مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در مراسم چهلمین روز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام خمینی (ره) گفت : سردار شهید سلیمانی، رخساره میدانی ولی فقیه بود و جز به اوامر رهبر بزرگیمان به هیچ چیز نمی اندیشید. دستیابی به بلندای شخصیت این مجاهد بی نظیر برای بنده کوچکی همچون من امکان پذیر نیست و کلمات نمی تواند توصیف گر عظمت او باشد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهید قاسم سلمیانی قلب ها را تسخیر کرده است گفت: حاج قاسم محصول نماز شب بود و خداوند به او مقام محمود بخشید و او بارقه و جلوه ای از مقام محمود نبوی را در وجود خود جلوه گر ساخته بود. 

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی تندیس زنده این آیه شریفه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بود و در مقابل دشمنان همانند کوه استوار می ایستاد و هیچ وقت زره قاسم پشت نداشت و هرگز به دشمن پشت نمی کرد اما با مومنان رئوف و مهربان و خاضع و خاکی بود.

سردار سلامی گفت: قاسم کسی بود که خدا را دوست می داشت و در 41 سال لباس جهاد را از تن بیرون نیاورد و همیشه در هجرت بود. 
وی افزود: در دوره ای که دشمنان ما می گفتند از شرق تا غرب عالم کاری می کنیم که همه جوانان شلوار لی و کفش های نایک به پا کنند و موهای سر و صورت خود را همانند جوانان غربی بیارایند سردار سلیمانی بر پیشانی جوانان، پیشانی بند جهاد بست و او می دانست که جهاد، لباس عزت است.
سردار سلامی افزود: شهید سلیمانی در مکتب رهبر عظیم الشانمان تعلیم دیده بود و او رخساره میدانی ولی فقیه بود و جز به اوامر رهبر بزرگمان نمی اندیشید و آن چیزی را اجرا می کرد که رهبر عزیزمان فرموده بود.  

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در حالی که مردم در آرامش بودند قاسم سلیمانی خون بهای آرامش بود وقتی همه خواب و آرام بودند او در میان آتش بود و هنگامی که وارد جنگ با صهیونیست ها شد فلسطینی ها با سنگ به نبرد با دشمن پرداختند غزه میدان آتش هایی است که زیر هجوم دشمن است به همین خاطر رژیم صهیونیستی دیوار بتنی چند کیلومتری کشیده بود. او اسرائل را حبس کرده بود.

سردار سلامی ادامه داد: حاج قاسم در تمام جنگ های مردم لبنان و حزب الله قهرمان با رژیم صهیونیستی مستقیماً در میدان جنگ حضور داشت زمین و زمان گواه آن است که زندگی در خطر هنر او بود به طوری که او در شرق مدیترانه ایستاد تا اسلام آسیب نبیند او در آنجا جنگید تا ما امن و سرافراز در برابر دشمنان بایستیم و آنقدر قدرت ساخت که اگر صهیونیست ها گوش شنوا داشته باشند زبان پاکستان، ایران، لبنان، سوریه، یمن و حجازی ها را می شوند. 
وی گفت: حاج قاسم جهان اسلام را متحد کرده بود اما فقط صهیونیست ها از او شکست نخوردند او سیاست آمریکایی ها تحت عنوان خاورمیانه جدید را به شکست کشانده بود او معمار شکست آمریکا و اسرائیل تحت فرمان مقام معظم رهبری بود. 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی دشمنان را عاجز می کرد و عاجز کردن هنر او بود به همین خاطر دشمنان به تروریست و تکفیری روی آوردند او شعله های این فتنه را بخوبی خاموش کرد و کاری کرد تا قدرت ایران در جهان نمود یابد. 
سردار سلامی افزود: حاج قاسم امروز دیگر یک فرد نیست یک قدرت منتشر شده بر روی زمین است و انقلاب بخش جدیدی پیدا کرده است. 
وی تصریح کرد: دشمن اشتباه کرد که حاج قاسم و یارانش را به شهادت رساند، دشمن سیلی خورد اما هنوز سیلی نهایی پابرجاست تا زمانی که آخرین سرباز آمریکایی از منطقه خارج شود ما با قاسمیم و قاسم در این صبح ، نزدیک ماست. 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز شندیدیم یکی از مسئولان صهیونیست گفته است ما با آمریکا تقسیم کار کرده ایم به طوری که در سوریه ما ایرانی ها را می زنیم و در عراق، آمریکایی ها این مهم را انجام می دهند ما باز هم به آنها می گوییم که اشتباه می کنید مثل همیشه، اما دست از پا خطا کنید هر دوی شما را می زنیم. 
سردار سلامی گفت: بارها به آنها گفته ایم روی آمریکا حساب نکنید او یا دیر می رسد یا نمی رسد اگر می خواهید حسابی باز کنید حتما به دریا نگاه کنید منظورم مدیترانه است آنجا نقطه نهایی سقوط شماست. 
وی افزود: من به سهم خودم به عنوان یک سرباز کوچک قدم های شما را می بوسم آنگاه که همه آمدید و قاسم و همرزمانش را به خدا سپردید و آنها را تا عرش بدرقه کردید. شما تصورات جهان را نسبت به خود تغییر دادید این هنر ایران و ایرانی است که همیشه جهان را غافلگیر می کند همانطور که در 22 بهمن این کار را کردید درود بر شرف شما. من خاک کف پای شما و پیش مرگتان هستم. 

سردار سلامی گفت: می دانم که دوم اسفند نیز دوباره مفروضات دشمن را بر هم می زنید و با حضور خود در پای صندوق های رای موشک هایتان را به دشمن شلیک می کنید. 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:​ کسی که شهید می شود به آرزوی خود می رسد و آنکه شهید می دهد آرزویش را به خدا می سپارد و این ایثار بزرگتری است. من به خانواده شهید سلیمانی و همرزمان ایشان تعظیم می کنم و می گویم گوارا باد چنین شهادتی و می دانم که خانه شما از خانه های جنت است و از شما می خواهم که نزد خداوند واسطه فیض شوید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 25 بهمن 1398 - 8:37:24