ظریف : شهید سلیمانی نمایانگر موضع جمهوری اسلامی در منطقه بود

سه شنبه 22 بهمن 1398 - 17:2:31
ظریف : شهید سلیمانی نمایانگر موضع جمهوری اسلامی در منطقه بود

تهران - الکوثر : محمد جواد ظریف ، سردار شهید قاسم سلیمانی را «نمایانگر موضع جمهوری اسلامی در منطقه» دانست و افزود : از دست دادن سردار سلیمانی برای منطقه و همه طرف‌های هوادار صلح در جهان، ضرر و زیان سنگینی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با رسانه لبنانی العهد ، تاکید کرد: تحولات پس از شهادت سردار سلیمانی در منطقه به ویژه در عراق و سوریه، همه نگاه‌ها را متوجه سیاست ویرانگر آمریکا در منطقه کرده است.

ظریف درباره طرح معامله قرن گفت: هدف دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مطرح کردن طرح «معامله قرن» «کسب پیروزی در انتخابات و باقیماندن بر سر قدرت» است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد : معامله قرن نه تنها یک طرح غیرواقعی است بلکه هیچ ارتباطی با سیاست ندارد و فقط یک معامله تجاری برای تحکیم حاکمیت اشغالگران صهیونیست است.

ظریف گفت: آمریکا درخصوص فلسطین همواره جانبدارانه عمل کرده و هیچگاه میانجی بی‌طرف نبوده است ؛ فلسطینیان امروزه به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا در موضوع سرزمینشان نمی‌تواند واسطه باشد بلکه به شکل کاملا افراطی، از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 22 بهمن 1398 - 16:43:42