پاسخ به یک شایعه:

نمکی: هیچ موردی از ویروس کرونا در کشور نداشته‌ایم

سه شنبه 8 بهمن 1398 - 17:48:24
نمکی: هیچ موردی از ویروس کرونا در کشور نداشته‌ایم

تهران- الکوثر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دو فرد خارجی که در یزد به علت سرماخوردگی بستری شدند به هیچ وجه به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سعید نمکی روز سه شنبه در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی در مرکز همایش های رازی افزود: دوره پنهان ویروس کرونا پنج روز است، این دو فرد که یکی چینی است و 12 روزپیش به علت سرماخوردگی تحت نظر قرار گرفت و بستری شد و فرد دومی که آلمانی است با فرد چینی ارتباط داشته هر دو به زور در بیمارستان بستری شدند اما آزمایش ها نشان داد که هیچ کدام به ویروس کرونا مبتلا نیستند.
وی گفت: اقتصاد ما در حال جنگ است و مراقبت از بیماری ها با دقت انجام می شود. نمی توانیم درهای کشور را ببندیم اما تاکنون بطور قطع هیچ موردی از این بیماری ها را در کشور نداشته ایم.

نمکی ادامه داد: امسال با حوادث مختلفی مانند سیل مواجه شدیم اما اداره دانشگاههای علوم پزشکی با کمبود منابع چشمگیر مواجه بود. چهل درصد افزایش ظرفیت ورودی، دانشگاهها را با مشکل مواجه کرد اما توانستیم در طول سال کمبود منابع امور بهداشتی، درمانی و آموزشی را مدیریت کنیم.
وی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت در سال آینده گفت: در عرصه آموزش کار اساسی این است که به این سوال پاسخ دهیم که چه کسی را در کجا و توسط چه کسی و با چه هزینه ای و برای کدام جایگاه تربیت می کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 8 بهمن 1398 - 17:48:14

دسته بندی :