اولویت دولت در زیارت عتبات اعلام شد

سه شنبه 8 بهمن 1398 - 17:8:25
اولویت دولت در زیارت عتبات اعلام شد

تهران- الکوثر: معاون اول رئیس جمهور گفت آنچه بیش از همه در موضوع زیارت عتبات برای دولت اهمیت دارد حفظ امنیت زائران ایرانی است زیرا اعزام زائران از سوی سازمان حج و زیارت به معنای آن است که جمهوری اسلامی ایران از برقراری امنیت برای آن‌ها اطمینان کامل حاصل کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه شورای عالی حج و زیارت پیش از ظهر امروز سه شنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. آقای اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به علت تلاش‌های صادقانه آن شهید بزرگوار برای حل مشکلات زائران ایرانی عتبات عالیات در کشور‌های عراق و سوریه، با اشاره به برگزاری مناسب حج تمتع در سال 98، از همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دست اندرکار در این مراسم قدردانی و بر لزوم تلاش جهت رفع ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت برای حج تمتع سال 99 تاکید کرد.

وی با اشاره به ابعاد سیاسی مراسم حج، بر لزوم بهره برداری بهینه از مراسم حج در راستای تقویت اتحاد میان امت اسلامی تاکید کرد و افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر ارتباط صمیمانه با کشور‌های اسلامی بخصوص کشور‌های مسلمان منطقه مبتنی بوده است تا با کمک آن‌ها بتواند مسائل و مشکلات مسلمانان را حل و فصل کند.

آقای جهانگیری همچنین زیارت عتبات عالیات و سفر زائران ایرانی به کشور‌های سوریه و عراق را نیز پراهمیت توصیف کرد و گفت: آنچه بیش از همه در موضوع زیارت عتبات اهمیت دارد حفظ امنیت زائران ایرانی است زیرا اعزام زائران از سوی سازمان حج و زیارت به معنای آن است که جمهوری اسلامی ایران از برقراری امنیت برای آن‌ها اطمینان کامل حاصل کرده است.

وی با بیان این که مسئولیت اصلی تصمیم گیری در خصوص حج عمره مفرده با شورای عالی امنیت ملی است، افزود: حفظ عزت و امنیت زائران ایرانی در حج عمره از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در این جلسه همچنین موضوع ارز مورد نیاز حج تمتع سال 99 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد بانک مرکزی با هماهنگی وزارت امور خارجه راهکار‌هایی برای تامین ارز مورد نیاز حج تمتع این سال تدوین کند.

در ادامه این جلسه موضوع مشارکت حداکثری خطوط داخلی هواپیمایی در عملیات اجرایی حج تمتع سال 1399 نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تصمیم گیری در این خصوص توسط وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی سازمان حج و زیارت انجام شود.

تامین ارز مورد نیاز عملیات اجرایی سفر زیارتی سوریه از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

همچنین مقرر شد گزارش سازمان حج و زیارت در خصوص چگونگی انجام حج عمره به شورای عالی امنیت ملی ارسال شود تا در صورت موافقت آن شورا، سازمان حج و زیارت برای انجام مراسم حج عمره برنامه ریزی کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 8 بهمن 1398 - 17:8:19