آمریکا و تروریسم دولتی؛ تهدید به ترور فرمانده جدید سپاه قدس

جمعه 4 بهمن 1398 - 10:23:40
آمریکا و تروریسم دولتی؛ تهدید به ترور فرمانده جدید سپاه قدس

تهران - الکوثر : س از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور غیرقانونی و ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی و همراهان آنها در فرودگاه بغداد در 3 ژانویه 2020، دولت ترامپ تهدیدات جدیدی در این زمینه مطرح کرده است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "برایان هوک" رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا، سردار"اسماعیل قاآنی" فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ترور تهدید کرد. 

هوک در مصاحبه ای، با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه سردار سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ، تهدید کرد اگر سردار قاآنی هم مانند وی به نظامیان آمریکایی آسیب بزند، او را نیز ترور می‌کنند.

هوک در اظهاراتی گستاخانه تاکید کرد که اگر [سردار] قاآنی همان راه کشتن آمریکایی‌ها را طی کند، پس همان سرنوشت در انتظار او خواهد بود. رئیس‌جمهور صراحتاً اعلام کرده که هر حمله‌ای به آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا، با واکنش قاطع مواجه خواهد شد.

وی در توجیه این اظهارات تنش‌زا، مدعی شد: «این تهدید جدیدی نیست. ترامپ همواره گفته که برای حفاظت از منافع آمریکا، همیشه واکنش قاطع نشان می‌دهد».
بهانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا برای صدور دستور ترور سردار سلیمانی ،«خطر قریب‌الوقوع وی برای نیروهای آمریکایی» و «برنامه‌ریزی وی برای حمله به چهار سفارتخانه آمریکا» بوده است.

ترامپ بدون اینکه شواهدی برای ادعای خود مطرح کند، مانند دهها مورد دیگر صرفا ادعایی بی پایه در راستای جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران و موجه جلوه دادن رویکرد مخرب خود در قبال تهران مطرح کرد.

این در حالی است که حتی مقامات امنیتی کاخ سفید نیز دراین باره ابراز بی اطلاعی کرده اند. مقامات امنیتی در جلسه توجیهی با ترامپ گفته بودند که سفارت‌های آمریکا تنها یکی از نقاط احتمالی تحت هدف ایرانی ها هستند و هیچ تهدید قریب‌الوقوعی علیه این سفارت‌ها مطرح نبود.

بدین ترتیب مشخص می شود که دولت ترامپ در چارچوب تروریسم دولتی آمریکا و صرفا برای از میان بردن سردار سلیمانی که سد محکمی در مقابل تحقق طرح های واشنگتن در غرب آسیا محسوب می شد به دنبال بهانه بوده است.

در واقع شواهد جدید و اظهارات مقامات ارشد آمریکایی نشان می دهدکه واشنگتن از ماهها قبل در این زمینه تصمیم گرفته و صرفا مترصد زمان مناسب برای اجرای این طرح جنایتکارانه بوده است. از دیدگاه مشاوران نظامی و امنیتی ترامپ، همزمانی حضور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس در بغداد که به عنوان دوفرمانده کلیدی ایرانی وعراقی نقش اساسی در مبارزه با داعش داشتند و در عین حال ازموانع جدی تحقق اهداف آمریکا در غرب آسیا بودند فرصتی بود که نباید از دست می دادند و بدین ترتیب آمریکایی ها جنایتی بزرگ را با حمله ناجوانمردانه به آنها، مرتکب شدند.
بدین ترتیب امریکا در اقدامی بی سابقه اقدام به ترور یکی از مقامات عالی نظامی ایران نمود، بدون اینکه در جریان عملیات رزمی باشد و یا اینکه جنگی بین دو کشور در حال وقوع باشد. این اقدام دولت ترامپ مصداق بارز تروریسم دولتی است. مساله مهم این است که دولت ترامپ اکنون همین رویکرد را درباره روسیه وچین درپیش گرفته است. 

به گفته مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا: کشتن (ترور) ژنرال سلیمانی بخشی از یک راهبرد گسترده‌تر بازدارندگی در مقابل چالش‌های ایجاد شده توسط دشمنان آمریکا است که درباره چین و روسیه  نیز صدق می‌کند.
در واقع آمریکا که خود را در قامت هژمون جهانی می بیند، بدون هیچ گونه اعتنایی به حقوق و موازین بین المللی، این حق را به خود می دهد که نه فقط از قدرت سخت و نیمه سخت علیه دیگر کشورها استفاده کند، بلکه استفاده از تروریسم دولتی را برای رسیدن به اهداف منطقه ای و بین المللی خود در دستور کار قرار داده است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 4 بهمن 1398 - 10:2:49