رایزنی‌های دیپلماتیک ایران باهدف معرفی آمریکای‌ جنایتکار

جمعه 20 دی 1398 - 16:37:17
رایزنی‌های دیپلماتیک ایران باهدف معرفی آمریکای‌ جنایتکار

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوهای تلفنی با سران کشورهای همسایه، اروپایی و آفریقایی، ایران را حامی صلح و ثبات دانست اما تاکید کرد، در برابر ماجراجویی آمریکا سکوت نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "حسن روحانی" روز پنجشنبه با سران کشورهای قطر، بریتانیا، ایتالیا، آفریقای‌جنوبی و رئیس شورای اروپا تلفنی درباره اقدام اخیر آمریکا در ترور سپهبد شهید "قاسم سلیمانی" و تحولات پس از اقدام تروریستی دولت آمریکا رایزنی کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی امیر قطر، ترور سردار سلیمانی را جنایتی بزرگ از سوی آمریکا خواند و خواهان محکومیت این جنایت از سوی همه کشورهای جهان به‌ویژه همسایگان ایران شد.

روحانی پنجشنبه‌شب در رایزنی تلفنی "سیریل رامافوسا" رئیس جمهور آفریقای‌جنوبی هم ابراز امیدواری کرد، آمریکایی‌ها به اقدامات غلط پایان دهند اما اگر اقدام دیگری ضد منافع ایران انجام دهند با عکس‌العمل شدیدتر مواجه خواهند شد.

رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک روحانی با سران کشورهای مختلف جهان پس از اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور سپهبد سلیمانی نشان می‌دهد، ایران همچنان خواهان آرامش و امنیت در منطقه و جهان است اما در برابر دفاع از منافع خود کوتاه نخواهد آمد.

محکومیت تروریسم‌دولتی آمریکا مسئولیت همه کشورهاست، چرا که سکوت در برابر تروریسم آمریکایی تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است.

ترور عالی‌ترین مقام نظامی ایران، نقض صریح قوانین بین‌المللی است و کشورهای صلح‌دوست و مستقل باید در برابر تروریسم‌دولتی آمریکا موضع‌گیری صریح داشته باشند تا این کشور در برابر اقدامات فراقانونی خود پاسخگو باشد.

تلاش برای پیگیری اقدام ضد حقوق‌بشری آمریکا در محافل بین‌المللی خواست افکار عمومی جهان است و کوتاهی کشورها در این زمینه، آمریکا را در تکرار اقدامات خودسرانه تشویق می‌کند و تداوم این مسیر به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.

با توجه به اهمیت این نکته، رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی رئیس جمهور آفریقای‌جنوبی، اتخاذ موضع از سوی کشورها درباره ترور سپهبد قاسم سلیمانی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد، باید به آمریکایی‌ها تفهیم شود که جهان نمی‌پذیرد آنها اقدامات جنایتکارانه انجام دهند.

اقدامات جنایتکارانه آمریکا با منشور ملل متحد در تضاد است و نبود موضع‌گیری قاطع در برابر این کشور؛ تداوم ناامنی، نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها، گسترش تروریسم و تکرار تروریسم‌دولتی آمریکا را به دنبال خواهد داشت.      

جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند صلح و امنیت درسایه چندجانبه‌گرایی بوده و رفتارهای مُخرب آمریکا خارج از منشور ملل متحد است.

رفتارهای "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا تهدیدی جدی برای جهان است. به‌همین سبب، پس از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی، مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه‌شب طرح کاهش اختیارات جنگی "دونالد ترامپ" را به تصویب رساند.

تجربه حضور نظامی آمریکا در افغانستان، عراق و دیگر مناطق جهان و همچنین خروج آمریکا از توافقنامه‌های بین‌المللی و رفتارهای یکجانبه، نشان می‌دهد اگر کشورها مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا مقاومت نکنند، هزینه‌های بیشتری خواهند پرداخت.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 20 دی 1398 - 16:34:39