ایران ، روسیه و چین رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

چهار شنبه 4 دی 1398 - 13:53:48
ایران ، روسیه و چین رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

تهران - الکوثر : سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت رزمایش دریایی سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در جهت تقویت و افزایش امنیت تجارت بین‌المللی در اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه در نشست خبری درباره رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین، گفت: از روز جمعه به مدت چهار روز این رزمایش بسیار مهم در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهد شد. 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران با بیان به اینکه این رزمایش از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است. 
سرتیپ شکارچی تصریح کرد: جمهوری اسلامی تاکنون ثابت کرده که در جهت ایجاد امنیت آبراه‌های بین‌المللی به‌ویژه در منطقه کلیدی اقیانوس هند و دریای عمان همواره تلاش کرده است، تاکید کرد: رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین هم در جهت تقویت و افزایش امنیت تجارت بین‌المللی در این منطقه برگزار می‌شود. 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران تبادل تجربه میان کشورهای ایران، روسیه و چین را از دیگر اهداف مهم رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین برشمرد و گفت: مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از دیگر اهداف این رزمایش است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 4 دی 1398 - 13:27:29