عبدالملک الحوثی؛ «ایمان» رمز پیروزی یمن

پنج شنبه 28 آذر 1398 - 17:37:10
عبدالملک الحوثی؛ «ایمان» رمز پیروزی یمن

تهران - الکوثر : عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی از طریق ویدئو کنفرانس برای علما و مسئولان یمنی، ایمان را رمز موفقیت یمنی ها در جنگ 5 ساله با ائتلاف سعودی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پنجاه و هفت ماه از جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن می گذرد. عبدالملک الحوثی عنوان می کند: «اکنون در برابر جنگی قرار داریم که در آن از همه تجهیزات نظامی و حربه های اقتصادی علیه ملت یمن و شکست مقاومت آنها استفاده شده است.»

به لحاظ نظامی، زرادخانه تسلیحاتی عربستان سعودی و امارات مملو از سلاح های مدرن عمدتاً ساخت آمریکا است. شبکه آمریکایی «سی ان ان» در گزارشی اعلام کرد که حتی آمریکا در خلال جنگ علیه یمن نیز با ارسال سلاح به ائتلاف سعودی در این جنگ کمک کرده است. در حوزه اطلاعات نظامی نیز عربستان سعودی از حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن بهره گرفته است.  

به لحاظ اقتصادی، عربستان سعودی و امارات از توان اقتصادی بالایی برخوردار هستند که از این توان در جنگ علیه یمن بهره گرفتند، به نحوی که شمار زیادی از نیروهایی که اکنون علیه یمن می جنگند مزدورانی از دیگر کشورها هستند که با ابزار پول تطمیع شدند. این در حالی است که یمن فقیرترین کشور عربی محسوب می شود که حتی پیش از آغاز جنگ علیه این کشور نیز با شرایط اقتصادی نامناسبی مواجه بود.

در همین حال، عربستان و امارات به جنگ اقتصادی علیه انصارالله و متحدانش نیز در این جنگ روی آوردند که عبدالملک الحوثی از آن به عنوان «حربه های اقتصادی» یاد کرده است. محاصره همه جانبه یمن و غارت منابع نفتی این کشور با هدف فشار اقتصادی بر انصارالله و متحدانش در همین راستا قرار دارد. با این حال، این رویکرد بیش از همه به وقوع فجایع بشری در یمن از جمله قحطی گسترده و بیماری های واگیردار نظیر وبا منجر شد که صدها هزار کشته و زخمی داشته است.

جنگ علیه یمن ثابت کرد که صرفاً توانمندی نظامی و اقتصادی نمی تواند ضامن پیروزی در یک جنگ باشد، موضوعی که عبدالملک الحوثی نیز در سخنان شب گذشته خود به آن اشاره کرد. وی گفت: «مواضع قوی ما به دلیل نیروی ایمان ماست و مقاومت جوانان ما در هر جبهه ای، برخاسته از روحیه ایمانی و معنوی آنها است.»

این اظهارنظر رهبر انصارالله یمن ریشه قرآنی نیز دارد. خداوند متعال در آیه 65 سوره مبارکه انفال می فرماید: «اگر از شما بیست تن صابر باشند بر دویست تن از کافران و اگر صد نفر باشند بر هزار نفر از آنان پیروز خواهند شد، این بدین جهت است که کفار از بینش صحیح برخوردار نیستند.»

در واقع، وجه تمایز نیروهای یمنی با نیروهای ائتلاف سعودی در این است که نیروهای یمن با هدف حفظ تمامیت ارضی کشور، باور و ایمان به پیروزی در مقابل دشمن دارند، اما نیروهایی که از سوی عربستان و امارات در جنگ علیه یمن حضور دارند، مزدورانی هستند که انگیزه معنوی محکمی برای جنگ ندارند و صرفاً به دلیل نیاز اقتصادی در این جنگ حضور دارند. همین وجه تمایز نیز سبب می شود که نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در مواقعی که تحت فشار قرار گرفتند پا به فرار بگذارند، از جنگیدن خودداری کنند و حتی از سوی جنگنده های سعودی هدف قرار گیرند.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 آذر 1398 - 14:4:0