تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط دوجانبه

پنج شنبه 28 آذر 1398 - 11:38:42
تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط دوجانبه

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر در حاشیه اجلاس سران کوالالامپور 2019 در مالزی با یکدیگر دیدار و بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در دیدار «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با اشاره به توسعه روابط تهران – دوحه در سال‌های اخیر، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار قطر بوده و هست  و هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده علیه این کشور را محکوم می‌کند. 

روحانی با بیان اینکه ایران و قطر باید از فرصت نزدیکی و قرابت برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری استفاده کنند، افزود : تهران و دوحه در شرایط اقتصادی موجود می‌توانند بسیاری از نیازمندی های یکدیگر را رفع کنند و در زمینه سرمایه گذاری مشترک همکاری داشته باشند. 

امیر قطر نیز با ابراز خوشحالی از ملاقات رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس کوآلالامپور، گفت: روابط دو کشور با توجه به شرایط امروز منطقه ، باید توسعه یابد. 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با قدردانی از مواضع ایران در قبال تحریم قطر، گفت: دوحه مواضع تهران را فراموش نخواهد کرد.

امیر قطر همچنین تاکید کرد : ایران و قطر می‌توانند از این شرایط سخت که برایشان ایجاد شده عبور کنند.

اجلاس سران کشورهای اسلامی (کوآلالامپور 2019) صبح پنج شنبه با حضور سران کشورهای مالزی، جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و قطر و صدها تَن از شخصیت‌ها و نخبگان کشورهای اسلامی در کوآلالامپور پایتخت مالزی آغاز شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 آذر 1398 - 11:32:38