روحانی : مقاومت مردم ایران توطئه های آمریکا را با شکست مواجه کرد

چهار شنبه 22 آبان 1398 - 15:52:40
روحانی : مقاومت مردم ایران توطئه های آمریکا را با شکست مواجه کرد

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به توطئه های آمریکا برای ضربه زدن به مردم ایران گفت: مقاومت مردم ایران توطئه های آمریکا را با شکست مواجه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: مردم ایران با ایستادگی و مقاومت، توطئه های دشمنان را خنثی می کنند و هرگز در برابر آنان تسلیم نمی شوند.

روحانی همچنین با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و همچنین میلاد امام صادق(ع) امام ششم شیعیان جهان به همه مسلمانان اظهار کرد: در هفته وحدت همانطور که پیامبر اسلام(ص) باید الگوی وحدت برای همه مسلمانان باشد، امام ششم شیعیان جهان هم باید الگوی وحدت برای مسلمانان‌ باشد. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امام صادق(ع)، امام روشنگری و تبیین حقایق برای شیعه و سنی و دنیای اسلام و حرکت بزرگ علمی در جهان بود تصریح کرد: علوم شیمی، فیزیک، طبیعت‌شناسی و فلسفه در مکتب امام صادق(ع) بوده است. 

17 ربیع الاول سال 1441 هجری قمری، مصادف با 15 نوامبر 2019 ، سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و سالروز میلاد امام جعفر صادق (ع) امام ششم جهان است.

اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( 12 تا 17 ربیع الاول) را "هفتۀ وحدت" نام‎گذاری کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


چهار شنبه 22 آبان 1398 - 15:20:25