رئیس قوه قضائیه : 13 آبان نماد استکبارستیزی امت اسلامی است

دو شنبه 13 آبان 1398 - 13:40:50
رئیس قوه قضائیه : 13 آبان نماد استکبارستیزی امت اسلامی است

تهران - الکوثر : حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت 13 آبان هم نماد و نمود استکبارستیزی امت اسلامی است و هم باعث می شود پرچم استکبارستیزی در نسل ها و عصرها بچرخد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه افزود : چهار دهه است که پرچم استکبارستیزی را جمهوری اسلامی به دوش دارد و با وجود همه توطئه های مستکبران و آمریکایی ها در منطقه ، بحمدالله امروز دست برتری از آن جبهه انقلاب اسلامی است.  
وی گفت : امروز 13 آبان باعث می شود که دانش آموزان و دانشجویان ما و نسل سوم ، چهارم و پنجم انقلاب اسلامی ، با فرهنگ استکبارستیزی آشنا شوند و در مواقع لزوم عکس العمل نشان دهند. 
رئیس قوه قضاییه افزود : به لطف خدا امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی حکومت داری و سیاست ورزی بدون آمریکا در منطقه است که این الگو می تواند برای منطقه و کشورهای جهان، الگوی روشنی باشد. 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت : الگوی 40 سال بدون آمریکا حکومت کردن و سیاست ورزیدن و دست برتری را در همه زمینه ها داشتن ، سیاست و الگوی موفقی در پیش روی ملت ها و حکومت های جهان است.  

رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران گفت : گزارش نادرستی که از منابع معاند با جمهوری اسلامی جمع آوری شده باشد، حتماً مورد توجه نخواهد بود. 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود : ما در این چهل سال اعلام کرده ایم که حکومت مان مبتنی بر شریعت اسلام است و آنچه مربوط به باید و نباید اسلام باشد، با هیچ کس سخنی درباره آن نداریم. 
وی گفت : در قوه قضاییه هم اساس، شریعت اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود : جای تعجب است که گزارشگر حقوق بشر با اینکه عنوان مسلمانی دارد، به آیات قرآن و روایات و سنت رسول خدا توجه نمی کند تا ببیند اینها جزو مبانی دینی است.
وی گفت: بخش جدی از گزارش مربوط به منابع ناسالم معاند نسبت به جمهوری اسلامی است که گزارش های غلط و نادرست ارائه می کنند. 
رئیس قوه قضاییه افزود: کسی که می خواهد گزارشی داشته باشد طبیعتاً باید از منابع اصلی، رسمی و مورد تایید گزارش داشته باشد و گزارش های نادرست از گروه های معاند حتما مورد توجه نخواهد بود.
وی گفت: این معلوم می کند که این گزارش ها مبنا و اساس ندارد و اساسش حقه و کینه نسبت به جمهوری اسلامی است.
رئیس قوه قضاییه افزود: هر گزارشی در این باره باید از ستاد حقوق بشر و منابع رسمی در جمهوری اسلامی که در این زمینه مسئولیت دارند دریافت شود. 

رئیس قوه قضاییه گفت : راهبرد قوه قضاییه تعامل با قواست و همکاری با مجلس ، دولت و همه نهادهای حکومتی از اهداف جدی ماست. 
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: معتقدیم تنها راه برون رفت از مشکلات، همکاری و تعامل همه دستگاه ها با یکدیگر برای رونق تولید، مبارزه با فساد و ساماندهی امور است.
وی افزود : اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با فساد، در جهت تداوم سلامت و صیانت از دولت و خدمت به مردم و حمایت از خدمتگزاران به مردم است.  
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: طبیعتاً ممکن است که این تلخی در برخی جاها مانند داروی تلخی است که باید آن را تحمل کرد، اما به سلامتی در نظام اداری کشور تبدیل می شود.
وی افزود: ما امروز دولت ، مجلس و دستگاه های نظام و حکومت و هر کسی را که دغدغه پیشرفت کشور و خدمت به مردم دارد، در کنار خود می دانیم. 

رئیس قوه قضاییه همچنین گفت : مبارزه با فساد ، اصلاح امور و سلامت اداری در ذات انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود : بنابراین هر گونه ناسلامتی و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست و هر کس که دغدغه نظام و کشور را دارد، نباید فساد را بربتابد. 
وی همچنین درباره رسیدگی به پرونده های قضایی گفت : برای همه پرونده ها باید زمان رسیدگی تعیین شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود : نباید رسیدگی به پرونده ای را به زمان واگذار کنیم و تا وقتی که اینطور شود ، کار درستی نیست و نباید اینگونه باشد. 
وی گفت : باید دست کم برای خود قاضی زمانش مشخص باشد و با تعیین زمان رسیدگی به پرونده ها از اطاله دادرسی ها جلوگیری کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 13 آبان 1398 - 13:23:55