سردار سلامی در مراسم گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی ؛

خبرنگاران صدای حقیقت و سیمای حقیقت

یک شنبه 14 مهر 1398 - 16:43:35
خبرنگاران صدای حقیقت و سیمای حقیقت

تهران - الکوثر : سردار سرلشگر حسین سلامی در مراسم گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی رسانه ملی که امروز با حضور دکتر علی عسکری ریاست محترم رسانه ملی ، دکتر پیمان جبلی، معاون برون مرزی ، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری کشورمان و مدیران و همکاران برون مرزی در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام صفر و فرا رسیدن اربعین حسینی گفت : بسیار خوشحالم در میان جمع مهمی از سپاه رسانه ای حضور دارم که با رشادت های خود در میادین مختلف صدای مستضعفان و مظلومان را به گوش جهانیان می رسانند.

سردار سلامی در سخنان خود با اشاره به اینکه جهان بر اساس غلبه حق و حقیقت خلق شده است، گفت: اصل بر این است که حق در ذات و سرشت خود همیشه پیروز و اصالت در وجود حقیقت است و این اصل مسلمی است که به محض اینکه حقیقت ظاهر می شود، باطل از بین می رود.

وی تاکید کرد : باطل اساسا نابود شدنی است و خلقتی ندارد چرا که شر و شرور از جنس عدم هستند و اصالتی برای آنها در هستی وجود ندارد.

سردار سلامی افزود : همان طور که هرگز در جهان شاهد چیرگی تاریکی بر نور نبودیم، حقیقت نیز همین مصداق را دارد و این مفهوم، نمادین نیست بلکه یک حقیقت است.

فرمانده کل سپاه افزود: موازنه در عالم بر اساس مقدار نیست یعنی در ریاضیات و فیزیک که نسبت اعداد بزرگ به کوچک را مقایسه می کنند اما در عالم معنا با حقیقت دیگر مواجه ایم و آن اینکه ، موازنه تاثیر به جای موازنه قوا داستان تحولات تغییر می کند.

وی رسانه های برون مرزی رسانه ملی را در عالم ریاضیات در مقایسه با رسانه های غربی در شرایط نابرابر و آرایش رسانه ای، چه از لحاظ تعداد و چه از لحاظ تجهیزات متفاوت شمرد و تاکید کرد: آنچه که باید به آن توجه داشت این است که اگر یک نفر حقیقت را بگوید و عده زیادی خلاف واقع سخن بگویند و این امر هم اثبات شود، جهان کدام را می پذیرد و این کاری است که رسانه های جمهوری اسلامی و محور مقاومت انجام می دهند. این فضا به رسانه های ما اعتماد به نفس می دهد و وقتی که رسانه در فضای حقیقت حرکت می کند، انرژی که می گیرد فعالیت آن ها را نیرومند تر می سازد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: پیامبر وقتی به رسالت مبعوث شده بود، آیا کسی باور می کرد پیام او با این سرعت و شتاب عرض و طول سرزمین مکه را طی کند و جهان را با مفهوم تازه از عشق و بندگی خالق هستی آشنا سازد. این مصداق را می توان به شمار مستضعفان جهان هستی هم تعمیم داد که می توانند آفرینشگر میدان های وسیعی از نفوذ و تاثیر باشند و با حقیقت وجودی عالم همراه شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: در دنیای امروز چهره جنگ تغییر کرده است و میدان جنگ از جغرافیایی سرزمینی به جغرافیایی قلب ها ، تغییر موقعیت داده و شرایط به گونه ای است که هر کس بستر ذهن ها را کنترل کند و و ادراک جهانی را شکل دهد، موفق تر است، چون اتفاقات عالم، پژواکی است از اتفاقات عالم ذهن و هر کس بهتر بتواند ذهن را مدیریت کند، در این نبرد موفق تر است و این همان نکته کلیدی است که رسالت اصحاب خبر را تعیین می کند .

وی ادامه داد: هم اکنون جنگ رسانه ، متفاوت از جنگ های معمول و متعارف است و خبرنگاران باید بدانند معیار اصلی، پیروزی حق است، اما مهم روش های انتخابی است که به وسیله آن بتوانیم به بهترین شکل ممکن حقیقت را به جهانیان نشان دهیم.

سردار سلامی اضافه کرد: روش ها مثل ارزش ها مهم هستند و هرگاه ارزش های ما هماهنگ با روش ها باشند، پیام ها ، نگرش ها ، افق ها ، میدان تفکر و اندیشه ها و اعتقادات اگر حق و درمسیر حق باشد بر صفحه دل می نشیند و با فطرت حقیقت جوی انسان سازگارترند.

وی تاکید کرد: ارتباط دقیق با فطرت انسان ها ضامن موفقیت در نبرد رسانه ای است، چرا که معماری جهان جدید بر اساس تغییر ذهن انسان ها ساخته می شود و واقعیت های بیرونی خود به خود بعد از آن شکل می گیرد.

سردار سلامی تاکید کرد : رسانه آیینه جهان امروز و سازنده ارزش هاست و یک نظام خاصی را توصیف می کند و به لطف خدا و خون شهدا، رسانه های ما رسانه هایی هستند که تعصب دارند و نمی توانند نسبت به مسائل مهم و ظلمی که به مظلومان جهان تحمیل شده است، بی غیرت باشند و در مقابل آن سکوت کنند. جنس رسانه های ما این است که حتی اگر نبرد رسانه ای ما نابرابر باشد چون بیان کننده واقعیت و حقیقت هستند، حتما پیروز میدان هم می شوند.

فرمانده کل سپاه جمهوری اسلامی تاکید کرد: شبکه های دشمن با آنکه از سازوکار پیچیده ای استفاده می کنند، اما شبکه های عنکبوتی و سست هستند و همیشه این خورشید حقیقت است که به ذهن ها نورافشانی می کند و برای همین است که هرچه که رسانه های معاند در شیپور دروغ گویی خود می دمند با افشاگری رسانه های محور مقاومت ، رشته کارشان از هم می پاشد.

وی در همین باره گفت: مهم نیست تعداد رسانه های دشمن چقدر باشد ، اعتماد و اعتبار بزرگترین سرمایه هر رسانه است که رسانه های غرب از آن بی بهره هستند. چه کسی است که فریاد کودک فلسطینی زیرآوار را به گوش جهانیان برساند. چه کسی است که فریاد مظلومانه کودکان یمنی را که از درد و رنج بر خود می پیچنند، برای جهان روایت کند. این کار بزرگ را رسانه هایی جمهوری اسلامی و خبرنگارانش به ویژه خبرنگاران معاونت برون مرزی انجام می دهند و با مجاهدت های خود صدای بی صدای مظلومان را به گوش جهانیان می رسانند.

سردار سلامی با گرامیداشت خبرنگاران شهید معاونت برون مرزی تاکید کرد: طلایه داران خبر با حماسه سازی های خود برای دفاع از مظلومان و پشتیبانی از جنگ نرم، جان خود را خالصانه را بر کف دست گذاشتند که اگر صدا و قلم آن ها نبود، شاهد پیروزی محور مقاومت نبودیم و عقب نشینی دشمن حاصل تلاش مجاهدانه فعالان عرصه خبر است.

وی در ادامه افزود: شما خبرنگاران هستید که حقیقت را از میان امواج متلاطم بیان می کنید و راه حقیقت را می گشایید و شما پیشقراولان عرصه حقیقت گویی هستید.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: زیبایی کار رسانه های جمهوری اسلامی در این است که به تاسی از اصول اسلامی و فرمایشات پیامبر(ص) خود، در بیان حق، با رعایت انصاف و عدل، همواره در کار خود کرامت انسانی را حفظ می کنند و از تحقیر کردن دشمنان خود می پرهیزند.

مهمان ویژه مراسم مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون تاکید کرد : فلسفه ای که غربی ها به آن متکی هستند آن ها را به زودی شکست می دهد، چرا که استراتژی آن ها ترویج جاهلیت مدرن و بندگی انسان هاست و این فقط دشمن زاست و از همین نقطه است که آسیب می بینند.

وی ادامه داد : با آنکه آمریکا اعلام می کند از نظر شاخص های بین المللی در بسیاری موارد برتر است اما همین که در مسیر حرکت می کند به دلیل آنچه خود اذعان دارند، فقدان حکمت و رهبری روحانی شکست می خورند و نقطه ضعف شان هم همین نکته است.

اینکه آمریکا در حل مشکلات و مسائل مهم خود و اتخاذ راهکار مناسب به بن بست می رسد و سیاست هایش به نوعی قفل می شود، به دلیل نبود یک استراتژی قوی است. آن می خواهند جهالت را ترویج دهند و این امر چون با نیت شیطانی و فریب همراه است، محتوم به شکست است .

سردار سلامی خاطرنشان کرد : غرب آن قدر فریب را رواج داده که مردم جهان بی تفاوت شده اند، اما رسانه های ما چون حق می گویند و فلسفه آن ها، نجات مظلومان است، موفق است این فلسفه همدردی با مظلوم موفق است دوست ایجاد می کند ، حامی ایجاد می کند و سطح اتکای قدرت را افزایش می دهد.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: دشمن در حال عقب نشینی و ترک میدان است و انقلاب اسلامی در حال تسخیر دل ها، قلب ها و ذهن هاست و ما به مرحله ای از ایستادگی رسیده ایم که در هر میدانی مسلط هستیم و همان طور که بر اساس معیارهای انقلاب پیش می رویم، نظام محاسبات دشمن را به هم می ریزیم.

سردار سلامی تاکید کرد : عملیات روانی جزء لاینفک کار ماست و این فصل مشترک ما با رسانه است و خبرنگاران صدای حقیقت و سیمای حقیقت و در حال تسخیر حوزه های جنگ نرم هستند. این نکته را باید توجه داشت که جریان پیروزی در رسانه نقطه نیست، بلکه مسیر است و باید راه را درست طی کنیم تا به اهداف و آرمان های انقلاب به طور کامل دست یابیم.


یک شنبه 14 مهر 1398 - 16:43:31

دسته بندی :