واکنش وزارت خارجه عراق به اظهارات نتانیاهو

جمعه 22 شهریور 1398 - 19:44:10
واکنش وزارت خارجه عراق به اظهارات نتانیاهو

تهران - الکوثر : وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای مخالفت قاطع خود را با اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این بیانیه آمده است: عراق بر مخالفت قاطع خود با سخنان نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق دره اردن و شمال بحر المیت به حاکمیت این رژیم غاصب که سبب خشم شدید مردم در کشورهای عربی، اسلامی و جهان شده است، تاکید می کند.
سخنگوی وزارت خارجه عراق است در این بیانیه افزود: آنگونه که مشاهده می کنیم، این سخن خصمانه در چارچوب تبلیغ انتخاباتی، سیاست نژادپرستانه و برنامه ریزی شده شهرک سازی بر پایه سلب حقوق ملت فلسطین و گام اشغالگرایانه بسیار خطرناک در قبال فلسطین برای دامن زدن به درگیری ها در سراسر منطقه است و این احتمال وجود دارد که با واکنش واعتراض شدید کشورهای عربی و جهان مواجه شود.
در این بیانیه همچنین آمده است: در این خصوص، عراق بر اهمیت حمایت بین المللی از ملت و خاک فلسطین در برابر سیاست های مصادره تدریجی که اسرائیل با زور در حال اجرای آن است و تلاش واقعی، عملی و مسئولانه در همه سطوح برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید می کند. این رژیمی (اسرائیل) است که بارها و بارها قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل در این خصوص از جمله قطعنامه های شماره 242 و 338 شورای امنیت را به عمد نقض کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 22 شهریور 1398 - 19:4:9

دسته بندی :