جزئیات جدیدی از طرح فرانسه درباره ایران

پنج شنبه 21 شهریور 1398 - 13:39:13
جزئیات جدیدی از طرح فرانسه درباره ایران

تهران- الکوثر: نشریه آمریکایی «دیلی بیست» ادعا کرد طرح مکرون علاوه بر تامین خط اعتباری به ارزش 15 میلیارد دلار، تعهد تهران به گفت‌وگوهای منطقه‌ای در آینده را نیز شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «دیلی بیست» اعلام کرد طرح رئیس جمهور فرانسه که ترامپ از آن سخن می‌گوید تامین خطی اعتباری برای ایران به ارزش 15 میلیارد دلار را شامل می‌شود.

به ادعای این گزارش، طرح امانوئل مکرون شرط می‌کند که «ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد، امنیت و دریانوردی در خلیج فارس را تهدید نکند و به گفت‌وگو‌های خاورمیانه در آینده پایبند باشد».

دیلی‌بیست همچنین به نقل از چهار منبع آگاه اعلام کرده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا چندان با این طرح مخالف نبوده و در حال ارزیابی آن هستند.

فرانسه و سایر کشورهای اروپایی در حالی نجات برجام را به گفت‌وگو‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران مشروط می‌کنند که مقامات کشورمان بار‌ها به روشنی تاکید کرده‌اند درباره برنامه موشکی و قدرت دفاعی کشور و همچنین قدرت منطقه‌ای مذاکره نخواهند کرد و پیش شرط هرگونه مذاکره درباره برجام را بازگشت آمریکا به این توافق و تامین مناقع مالی ایران طبق آن اعلام کرده‌‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 شهریور 1398 - 12:39:49