رژیم بحرین از تروریست ها برای سرکوب مخالفان سیاسی استفاده می کند

چهار شنبه 13 شهریور 1398 - 18:43:45
رژیم بحرین از تروریست ها برای سرکوب مخالفان سیاسی استفاده می کند

تهران- الکوثر: سازمان «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین» در بیانیه ای مکتوب به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، اعلام کرد که مقام های بحرینی برای سرکوب مخالفان سیاسی خود از سازمانهای تروریستی و تندرو استفاده می¬کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از  شبکه تلویزیونی اللؤلؤه بحرین، سازمان آمریکایی ها از بحرین خواسته است سرکوب مخالفان سیاسی خود را متوقف کند.

این نهاد حقوق بشری همچنین در خصوص اقداماتی که گروه ها و سازمان های تروریستی و تندرو برای قتل رهبران گروه های مخالف انجام می دهند، ابراز نگرانی کرده است.

سازمان آمریکایی ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین همچنین از مقام های بحرینی خواسته تا سرکوب معترضان بحرینی را متوقف و به حقوق آن ها احترام گذاشته و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

تیر ماه گذشته شبکه الجزیره فیلم مستندی از محمد صالح از سرکرده‌های القاعده در بحرین پخش کرد که وی اقرار کرده که مقام‌های امنیتی بحرین در سال ۲۰۰۳ از وی خواسته بودند شیعیان مخالف حکومت از جمله «عبدالوهاب حسین» را ترور کند.

این گزارش می‌افزاید، حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین به صورت شخصی از عربستان سعودی خواسته بود تا محمد صالح را که در زندان‌های سعودی حبس بود، آزاد کند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.


چهار شنبه 13 شهریور 1398 - 9:29:32

پربازدیدها