تلاش رژیم بحرین برای کنار گذاشتن هزاران معلم شیعه

دو شنبه 4 شهریور 1398 - 8:35:25
تلاش رژیم بحرین برای کنار گذاشتن هزاران معلم شیعه

تهران- الکوثر: منابع بحرینی گزارش دادند که رژیم آل خلیفه قصد دارد تا هزاران معلم شیعه این کشور را از نظام آموزشی بحرین کنار بگذارد.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  خبرها حاکی است دولت بحرین در تلاش است تا به صورت گسترده ای معلمانی از کشورهای عربستان سعودی و مصر را به استخدام نظام آمورشی این کشور در بیاورد.

بنابراین گزارش، طی روزهای گذشته رژیم آل خلیفه میزبان شمار زیادی معلم از کشورهای عربستان سعودی و مصر بوده و این درحالی است که هزاران معلم بحرینی در انتظار پر کردن همین مشاغل هستند و به خاطر اینکه تنها پیرو مذهب تشیع هستند از بکارگیری محروم می شوند.

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به انتشار این اخبار، رژیم آل خلیفه را مسئول مستقیم این تصمیم فرقه ای خطرناک دانسته است.

الوفاق هشدار داده است که این اقدام وزارت آموزش و پرورش برنامه ای فتنه انگیز و باعث تخریب جامعه شده و یک وزیر ناکارآمد یا یک مسئول ذی نفع نمی تواند تصمیمی در این حجم و ابعاد بگیرد.

سال تحصیلی جدید در بحرین اواسط ماه سپتامبر آغاز می شود.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.


دو شنبه 4 شهریور 1398 - 8:34:26