تاکید فرمانده نیروی دریایی سپاه بر تامین امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای منطقه

یک شنبه 27 مرداد 1398 - 14:36:35
تاکید فرمانده نیروی دریایی سپاه بر تامین امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای منطقه

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: معتقدیم هفت کشور جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به همراه ایران قادر است امنیت خلیج فارس را تامین کند و هیچ نیازی به حضور کشورهای بیگانه در منطقه نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در مراسم روز جهانی دریانوردی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد افزود: کشورهای 1+7 قادر هستند امنیتی پایدار و همیشگی را در آبراهه های خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند تامین کنند.
وی اضافه کرد: این موضوع را بارها در رزمایش‌های دریایی و همچنین مذاکرات متعدد با مقامات دریایی منطقه از جمله عمان، قطر و امارات متحده عربی تکرار کرده ایم و پیام ایران به همه کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی و امنیت است.
سردار تنگسیری گفت:​ قادریم با همگرایی کشورهای منطقه از قابلیت های خلیج فارس و منطقه بهره بیشتری ببریم و امنیت مناسبتری برقرار کنیم چراکه جمهوری اسلامی ایران با جمعیت و بنادر گسترده خود،​ قادر است امنیت منطقه را به خوبی تضمین کند.
وی افزود:​ این موضوع بارها به سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) منعکس شده است که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار امنیت در دریای عمان و اقیانوس هند نیز هست.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به تقابل های نیروی دریایی راهبردی ارتش و سپاه پاسداران با قدرت‌های فرامنطقه‌ای از جمله انگلیس و آمریکا گفت:​ تا وقتی با خدا باشیم اعتماد داریم که خدا نیز با ماست و با دست خالی در مقابل دشمنان تا دندان مسلح مقابله کرده و به مدد خدا همواره پیروز بوده ایم.
وی افزود: خلیج فارس محیطی بسته با وسعت 250 کیلومتر مربع است و اگر ناو یا زیردریایی هسته ای دچار مشکل شود همسایگان جنوبی ما حتی آب خوردن نیز نخواهند داشت چراکه آلودگی منطقه باعث می شود مردم این کشورها از تشنگی بمیرند.
سردار تنگسیری تصریح کرد:​ حضور بیگانگان در خلیج فارس موجب ناامنی و بی ثباتی منطقه می شود چراکه بیگانه دلش برای برپا شدن آتش در منطقه نمی سوزد و کشورهای فرامنطقه ای نیازمندند برای فروش تسلیحات، به کشورهای دیگر القا کنند و به آنها دیکته کنند که شما به سلاح نیاز دارید تا امنیت خود را تضمین کنید و ما سازنده تسلیحات هستیم بنابراین باید از سیاست‌های ما تبعیت کنید تا به شما تسلیحات بفروشیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 مرداد 1398 - 14:23:44