عطوان: ایران باید غنی‌سازی را به بالاترین سطح افزایش دهد

جمعه 14 تیر 1398 - 18:45:4
عطوان:  ایران باید غنی‌سازی را به بالاترین سطح افزایش دهد

تهران- الکوثر: سردبیر روزنامه ر‌أی الیوم با اشاره به بدعهدی‌های اروپایی‌ها و تهدیدات آمریکا علیه تهران تأکید کرد ایرانی‌ها باید غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان در تحلیلی نوشت جای شگفتی است که ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد و پایبندی آمریکا را به این توافق متوقف کرد، اما می‌گوید ایران باید به آن پایبند بماند و حتی تهران را تهدید کرد. این نهایت بی شرمی است ترامپ به این توافق پایبند نماند و از آن خارج شد و الان می‌گوید ایران باید به این توافق پایبند بماند و نباید اورانیوم را غنی سازی کند.

سردبیر رای الیوم افزود: ایرانی‌ها باید اورانیوم را غنی سازی کنند. آنان 20 هزار سانتریفوژ برای غنی سازی دارند و لازم است که به 30 و 40 هزار برسانند. آنان اکنون 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده دارند و باید به سه هزار کیلو برسانند تا ابزار بازدارندگی داشته باشند. چه کسی توافق هسته‌ای را نابود کرد؟ ترامپ. این رئیس جمهور فقط به کسی احترام می‌گذارد که از او بترسد.

ایرانی‌ها پهپاد جاسوسی آمریکا را سرنگون کردند، زیرا می‌دانند ترامپ کاری نمی‌تواند بکند. ترامپ گفت در دقایق آخر، حمله به ایران را متوقف کرد. او یک دروغگو است. او نمی‌تواند حمله کند، زیرا اگر حمله کند ایرانی‌ها تلافی خواهند کرد.

عطوان در ادامه نوشت: ترامپ از قدرت و توان ایران می‌ترسد. تصورش را بکنید 400 هزار موشک ظرف نیم ساعت به اسرائیل از جنوب لبنان، نوار غزه، ایران، سوریه و عراق اصابت کند. ای اعراب شما در حال عادی سازی روابطتان با رژیم صهیونیستی هستید و به نشست بحرین رفتید و کفش‌های اسرائیلی‌ها را هم می‌بوسید در صورتی که ایران پهپادی را سرنگون کرد که بیش از 220 میلیون دلار قیمت داشت و ترامپ جرأت نکرد کاری کند.

آمریکا در همه جنگهایش در خاورمیانه باخته است. در افغانستان باخت و الان با طالبان در دوحه در حال مذاکره است. آمریکا جنگ در عراق را نیز باخت و شکست خورده از این کشور خارج شد. الان می‌بینید مقامات ایرانی در روز روشن به عراق سفر می‌کنند و مقامات آمریکایی در تاریکی و محرمانه به این کشور می‌روند. آمریکا جنگ در سوریه را نیز باخت. ترامپ گفت ما 90 میلیارد دلار در سوریه باختیم. الان بیشتر خاک سوریه به دولت دمشق بازگشته است.

ایران کشور بزرگی است. ایران تهدید کرده است اگر به این کشور تعرضی شود به منافع آمریکا و هم پیمانانش در منطقه حمله خواهد کرد. دیدید که پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند. چرا آمریکا پاسخ ایران را نداد؟ زیرا از واکنش ایران می‌ترسد. اسرائیل به عنوان پایگاه آمریکا در منطقه است و هم پیمانان آمریکا در منطقه در معرض حملات ایران قرار دارند. این کرامت و عزت نفس ملی ایرانی هاست. الان هم می‌گویندغنی‌سازی اورانیوم را افزایش خواهند داد. اسرائیل بمب هسته‌ای تولید بکند، اما مسلمانان و اعراب حق بازدارندگی هسته‌ای نداشته باشند؟!

این روزنامه‌نگار مشهور عرب در پایان تاکید کرد: ایرانی‌ها تسلیم نخواهند شد. اگر آمریکا کاملا تحریم‌ها را بردارد ایران نیز به توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود. ترامپ تهدید می‌کند، اما کاری نمی‌تواند علیه ایران بکند. به خدا سوگند اسرائیل در هراس به سر می‌برد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 تیر 1398 - 18:19:1