استاد الأزهر: برنامه «الوجه الآخر» نقطه روشنی در زندگی من بود

شنبه 18 خرداد 1398 - 18:44:10

تهران- الکوثر: استاد برجسته مقایسه ادیان در دانشگاه الازهر مصر، حضور در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه الکوثر را نقطه روشنی در حیات علمی خود توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد که در شب های ماه مبارک رمضان در برنامه «الوجه الآخر» شبکه الکوثر حضور داشت در توصیف خود از این برنامه گفت: این برنامه شرایطی را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم به جهانیان بگوییم که مسلمانان با هم برادر هستند.

او افزود: ما در این برنامه دور میز گفتگو با استادان بزرگوار نشستیم و درباره مسائل زیادی بحث و گفتگو کردیم و هدف ما این بود که به حقیقت دست یابیم. ما گاهی با یکدیگر دچار اختلاف شدیم ولی این اختلاف در فضایی صمیمی و دوستانه و برادرانه مطرح شد بدون آن که اتهام خیانت یا تکفیر در کار باشد. این اختلافات مانند اختلافاتی بود که گاهی بین اعضای یک خانواده به وجود می آید و بحمدالله توانستیم به جهانیان و به ویژه به جهان اسلام بگوییم که مسلمانان عملا با هم برادر هستند.

استاد عبدالسلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: من از ژانویه 2018 که در ایران به سر می برم هر هفته به مصلای قدس برای شرکت در نماز جمعه می روم و با آن که زبان فارسی بلد نیستم با استقبال و محبت مردم مواجه شده ام و دوستان زیادی پیدا کرده ام که به آنها افتخار می کنم و هر هفته منتظر ملاقات با یکدیگر می مانیم.

این استاد برجسته الازهر، «ضرورت بازنگری در کتب حدیث و پالایش آنها» را از مهم ترین مسائل مطرح شده در برنامه الوجه الآخر توصیف کرد. وی گفت: ما متاسفانه می بینیم داعشی ها شعار لااله الاالله محمد رسول الله را سر می دهند ولی سر می بُرند و می کشند و منفجر و ویران می کنند و در پایگاه های ارتباط اجتماعی به این عمل خود افتخار می کنند. از خدا می خواهم برنامه الوجه الآخر نقطه آغازی برای هدایت و اصلاح این جوانان باشد که فریب خوردند و گمراه شدند و بتواند کسانی را که به فکر قدم گذاشتن در چنین مسیری هستند، از این کار بازدارد. ما خصومتی با هیچ کس نداریم و فقط به دنبال بیان حقیقت هستیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 18 خرداد 1398 - 18:43:52