آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جمعه ۲۳ فروردین ماه

جمعه 23 فروردین 1398 - 14:27:50
آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جمعه ۲۳ فروردین ماه

تهران- الکوثر: پیرو اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه بارشی فعالی از روز جمعه مورخ ۹۸/۱/۲۳ وارد کشور شده و طی روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در کشور فعال خواهدبود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بارش‎های سیل آسای هفته‎های اخیر در کشور موجب سیلابی شدن برخی از استان ها و اختلال در زندگی مردم شده است. برخی شهرهای خوزستان از جمله سوسنگرد و حمیدیه و رفیع و… در معرض ورود آب هستند.

رهبر معظم انقلاب در جلسه با مدیران عالی کشور، مسئولین را موظف کرده اند تا وظایفشان را در ارائه خدمت رسانی به بهترین شکل انجام دهند تا مشکلات مردم به سرعت مرتفع شود.

استان های درگیر سیل شده در کشور که میزان خسارات در سه استان لرستان، خوزستان و گلستان بیش از سایر استان هاست و این مسئله باعث شده است تا مردم فهیم کشورمان از سراسر ایران اسلامی به کمک و یاری سیل زدگان بشتابند.

همه دستگاه های اجرایی و خدماتی همچون جمعیت هلال احمر، بسیج، سپاه، ارتش و گروه‌هایی همچون دانشجویان، کانون های جوانان، طلاب، حوزه های علمیه، بازاریان و گروه های جهادی با همدلی وصف ناپذیری پای کار آمدند.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه امروز اعلام  کرد کاهش آب خروجی و ورودی به این سد طی امروز صورت گرفت. همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از احتمال وقوع سیل در حوزه گرگانرود و قره سو به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات با بارش در روز های آینده خبر داد. معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز از شکسته شدن بخشی از سیل‌بند منطقه گلبهار اهواز خبر داد.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان هم  با بیان اینکه تا امروز 117 هزار و 638 نفر اسکان اضطراری داده شدند، افزود: با امدادرسانی 195 تیم در قالب 960 نفر تاکنون 230 روستا در خوزستان تخلیه شد و 5 هزار و 580 نفر توسط نیروهای هلال‌احمر نجات داده و به نقاط امن منتقل شده اند.
وی با اشاره به افزایش اردوگاه‌های اسکان اضطراری، عنوان کرد: 67 اردوگاه‌های اسکان اضطراری در شهرهای باوی، شوشتر، اهواز، الهایی، شوش، دشت آزادگان، هویزه، شادگان، کارون، بستان، حمیدیه، هفتکل، دزفول و رامهرمز فراهم شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: برخی افراد پس از فروکش کردن سیلاب به محل زندگی خود برگشتند و جمعیت حاضر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری 20 هزار و 118 نفر است.
خدادادی تصریح کرد: در طول دوره سیل در استان تعداد 409 سورتی پرواز در مناطق سیل زده استان انجام شده و یکهزار و هشت نفر و 117 هزار کیلوگرم بار از این طریق جابجا شده اند.
وی با اشاره به اقلام موردنیاز خانوارهای آسیب‌دیده، اظهار کرد: آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه‌زباله موردنیاز سیل‌زدگان خوزستانی است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: در این راستا 21 هزار و 308 دستگاه چادر امدادی، 40 هزار و 44 تخته پتو، 27 هزار و 209 مترمربع موکت، 551 شعله والور، هفت هزار و 324 کیلوگرم نایلون پوششی، 27 هزار و 309 بسته غذایی یک ماهه و 72 ساعته، 121 هزار و 454 قوطی انواع کنسروجات، 70 هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، 98 هزار قرص نان و 110 هزار بطری بزرگ آب‌معدنی، 4 هزار عدد گونی، 153 هزار وعده غذای گرم، 13 هزار ست بهداشتی زنان و کودکان، 13 هزار تخته زیرانداز، 4 هزار قوطی مایع ظرفشویی و دستشویی، 2 هزار قالب صابون 1115 قوطی شیر خشک، و اقلام دیگری از قبیل کلمن، گالن آب، مواد شوینده، البسه و پودر لباسشویی در میان خانوارهای آسیب‌دیده توزیع شد.

درهمین حال، امیر سرتیپ حاتمی به منظور بررسی وضعیت سیل با حضور در مناطق سیل زده خوزستان از روند اقدامات انجام شده قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع بازدید و در جریان فعالیت های در حال انجام قرار گرفت.
 امیر سرتیپ حاتمی با هدف کمک به مدیریت سیل کشور با حضور در قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع در کمیته بحران این استان حضور یافت و در جریان کمک رسانی به شهرهای مختلف استان قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه سردار ساری جانشین قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع، مهندس سلیمانی معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و مهندسین طرح ها و طرح های مهندسی طی گزارشی مبسوط به وضعیت سیل زدگان در منطقه و اقدامات عملیاتی وزارت دفاع در خصوص امداد رسانی و مدیریت کنترل بحران پرداختند.
وزیر دفاع افزود: به کلیه سازمان ها، صنایع، شرکت ها و معاونت های وزارت دفاع ابلاغ شده است تا تمام امکانات خود را در منطقه خوزستان مستقر کنند تا مشکلات و آسیب ها به حداقل رسیده و شاهد رضایت مردم عزیز خوزستان که حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند باشیم.
وزیر دفاع با بیان اینکه در منطقه حاضر شدم تا ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندر کاران متولی مدیریت بحران منطقه، از نزدیک خدمات همکارانم در ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی را نظاره کنم و کمک های لازم در حوزه های مهندسی، فنی، خدماتی، پزشکی، تامین اجتماعی، جغرافیایی، بهداشتی، زیرساختی و ... را در حد وسع و توان ارائه کنیم.
امیر سرتیپ حاتمی در این جلسه با بیان اینکه همه باید تمام سعی و تلاشمان برای مدیریت حادثه متمرکز کنیم گفت: همه سیاست ها،راهبردها، راهکارها مبتنی بر مدیریت سریع حادثه شکل بگیرد.
وی افزود: هدف اصلی از حضور میدانی در منطقه خوزستان رفع سریع سیلاب و آبگرفتگی ها و جلوگیری از صدمه دیدن مردم است.
وزیر دفاع با اشاره به اراده ملی و همبستگی همه اقشار ملت برای برطرف کردن مشکلات ناشی از سیل افزود: بحمدالله مردم و همه ارکان دولت و نیروهای مسلح جانانه پای کار آمدند و مانع از بروز خسارات و ضرر و زیان بیشتر بخصوص تلفات انسانی شدند.
امیر سرتیپ حاتمی اظهار امیدواری کرد: دراین آزمون الهی باید در خدمت رسانی از هم سبقت بگیریم و به دنبال اجر و ثواب معنوی این خدمت رسانی به گروه مقاوم، سلحشور، صبور، مومن و انقلابی خوزستان باشیم.


جمعه 23 فروردین 1398 - 14:22:52