رئیس جمهور دوشنبه به بغداد سفر می کند

شنبه 18 اسفند 1397 - 17:57:3
رئیس جمهور دوشنبه به بغداد سفر می کند

عراق - الکوثر : ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد روز شنبه اعلام کرد حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سفر به عراق با آیت الله سیستانی از مراجع شیعیان عراق دیدار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مسجدی گفت :« آقای روحانی در سفر این هفته خود به نجف اشرف با آیت الله سید علی سیستانی دیدار خواهد کرد.» 

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور نیز اعلام کرد : آقای روحانی دوشنبه ۲۰ اسفند وارد بغداد خواهد شد و مذاکرات دو جانبه ای با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در خصوص روابط فیمابین و همکاری های منطقه ای دو کشور خواهد داشت.

پرویز اسماعیلی افزود: علاوه بر این ، هیاتهای عالیرتبه دو کشور نیز طی نشست های مشترک و همینطور جداگانه با همتایان خود، آخرین وضعیت توافقات و همکاری ها و همچنین فرصت های جدید برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه را بررسی می کنند.

وی ادامه داد : نتایج این دیدارها از سوی سران دو کشور در کنفرانسی خبری برای رسانه ها تشریح خواهد شد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، جلسه با رئیس و نمایندگان مجلس عراق، شرکت در همایش تجاری با حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران و عراق و همچنین دیدار با سایر مسوولان بلند پایه عراقی و نیز برخی نخبگان، گروههای سیاسی و اجتماعی این کشور را از دیگر برنامه های آقای روحانی در سفر به عراق برشمرد.

اسماعیلی در پایان همچنین از دیدار رئیس جمهور با آیت الله سیستانی از مراجع عظام تقلید و زیارت عتبات عالیات طی این سفر خبر داد.

آقای روحانی چهارشنبه ۲۲ اسفند به میهن اسلامی باز خواهد گشت.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 18 اسفند 1397 - 17:23:18