واکنش ظریف به فروش فناوری هسته ای آمریکا به ریاض

چهار شنبه 1 اسفند 1397 - 15:31:16
واکنش ظریف به فروش فناوری هسته ای آمریکا به ریاض

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه ایران فروش فناوری هسته ای ایالات متحده به عربستان سعودی را نشانه ریاکاری واشنگتن دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد جواد ظریف با اشاره به قتل جمال خاشقجی و اخبار منتشر شده درباره تلاش دولت ترامپ برای فروش فن‌آوری هسته‌ای به عربستان، تاکید کرد که نه حقوق بشر و نه برنامه هسته‌ای، هیچ‌کدام نگرانی واقعی آمریکا نیست.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: «آنچه همواره برای ما آشکار بوده است، روز به روز برای جهانیان روشن‌تر می‌شود: این که نه حقوق بشر و نه برنامه هسته‌ای، هیچ‌یک نگرانی واقعی آمریکا نبوده است. اول یک روزنامه نگار مثله می شود؛ حالا هم فروش قاچاقی فناوری هسته‌ای به عربستان سعودی به خوبی دورویی آمریکا را افشاء می‌کند».

ظریف در این پیام به ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سرشناس سعودی اشاره دارد که در کنسولگری عربستان در استانبول به‌طرزی فجیع کشته شد، در حالیکه مقامات سعودی هرگز برای این اقدام غیر انسانی مسئول دانسته نشدند.

وی همچنین به گزارش اخیر مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرده که تاکید می‌کند، دولت ترامپ تلاش کرده بدون توجه به ملاحظات حقوقی و امنیتی هر چه سریعتر به عربستان فناوری‌ بسیار حساس و پیشرفته هسته‌ای بدهد. این گزارش همچنین از مخفی بودن تعلاملات دولت آقای ترامپ با عربستان سعودی اظهار نگرانی کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 اسفند 1397 - 14:55:28