ظریف در مونیخ: انتظار دارید با شمشیر بجنگیم؟!

یک شنبه 28 بهمن 1397 - 16:32:56
ظریف در مونیخ: انتظار دارید با شمشیر بجنگیم؟!

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به موج تبلیغات به راه افتاده علیه برنامه موشکی ایران گفت اگر هدف حمله قرار گیریم آیا انتظار دارید با شمشیر از خود دفاع کنیم؟!

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ظریف در پاسخ به سؤالی و در واکنش به تهدید فرانسه به اعمال تحریم‌ علیه ایران به علت برنامه موشکی تصریح کرد: آن زمان (جنگ تحمیلی هشت ساله) که با جنگنده‌های فرانسوی، بمب های شیمیایی آلمانی، تانک‌های انگلیسی و آواکس‌های آمریکایی و تسلیحات روسی به ما حمله می‌شد، زمانی که ما را موشک‌باران می‌کردند، هیچ‌کس کوچکترین ابزار دفاعی به ما نمی‌داد، نه پدافند هوایی برای مقابله و نه موشک برای پاسخ دادن.

وی پرسید: همین امروز آیا کسی به ما سلاح می‌فروشد؟ آیا کسی به ما جنگنده‌ای برای دفاع از خود می‌فروشد؟ اگر مورد حمله قرار بگیریم آیا قرار است با شمشیر از خود دفاع کنیم؟

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: در حالی که ما علاقه مندی خود را به تعامل نشان داده‌ایم اما برای امنیت، ثبات، رشد و پیشرفت خود وابسته به دیگران نیستیم. ما تنها به ملت خود متکی هستیم. از این رو است که 40 سال فشار حداکثری ادعایی آمریکا شامل مخدوش کردن چهره ایران، جنگ، تحریم‌ها و ترور - از جمله حمله وحشیانه تروریستی چهارشنبه در خاک کشور من که از خارج حمایت شد – هیچگاه نتوانسته است ملت ایران را به زانو درآورد و یا منطق تصمیم گیری ملت ایران را تحت تاثیر قرار دهد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 بهمن 1397 - 14:33:24