بن سلمان برای بهبود وجهه خود به سفر دوره ای می رود!

شنبه 13 بهمن 1397 - 15:29:52
بن سلمان برای بهبود وجهه خود به سفر دوره ای می رود!

تهران- الکوثر: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به منظور بهبود وجهه تخریب شده خود به علت قتل جمال خاشقجی، ماه آینده سفر منطقه ای به آسیا را از دهلی نو آغاز خواهد کرد و در ادامه به چین و کره جنوبی می رود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک تارنمای خبری هندی اعلام کرد، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان این سفر را پس از انتقاد کشورهای مختلف به دنبال ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در استانبول و با هدف بهبود وجهه خودش و حکومتش انجام می دهد.
محمد بن سلمان قرار است بعد از هند در راستای گسترش همکاری‌های عربستان با کشورهای شرق آسیا به چین و کره جنوبی سفر کند.
روزنامه نیکی ژاپن نیز در گزارشی نوشت: ولیعهد عربستان سعودی در پی انتقادهای آمریکا و اروپا از این کشور، به دنبال تقویت و گسترش روابط با کشورهای آسیا در حوزه انرژی است.
براساس گزارش رسانه های هندی، محمد بن سلمان قرار است در سفر به دهلی نو ساختمان جدید سفارت عربستان در پایتخت هند را افتتاح کند.
عربستان سعودی بزرگ‌ترین صادر کننده نفت خام در جهان، بیشترین نیاز انرژی هند به نفت خام را تأمین می‌کند.
پیش بینی می شود در زمان سفر محمد بن سلمان به هند، مقامات ارشد دو کشور تفاهم نامه‌ای برای گسترش همکاری میان دو کشور در حوزه انرژی امضا کنند.
سفر قبلی بن سلمان به چند کشور اسلامی و آفریقایی پس از ماجرای قتل خاشقجی نه تنها به بهبود وجهه او کمکی نکرد بلکه اعتراضات مردمی را در این کشورها علیه سفر وی به همراه داشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 13 بهمن 1397 - 15:28:51

دسته بندی :