سفیر ایران در سوریه خبر داد توافقنامه‌های راهبردی و بلندمدت اقتصادی میان ایران و سوریه

دو شنبه 8 بهمن 1397 - 16:25:6
سفیر ایران در سوریه خبر داد توافقنامه‌های راهبردی و بلندمدت اقتصادی میان ایران و سوریه

تهران- الکوثر: سفیر ایران در سوریه با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهوری به دمشق، از آینده‌ای بزرگ و مهم برای دو کشور در سایه همکاری و توافقنامه‌های بلند و راهبردی اقتصادی سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «جواد ترک آبادی» ،سفیر ایران در دمشق  از قدرت و عمق روابط  سوریه و ایران، آرمان‌های مردم دو کشور و دیگر ملت‌های منطقه برای تقویت صلح پایدار از طریق پیروزی‌هایی که در سوریه محقق شد، سخن گفت.

ترک آبادی در حاشیه آغاز جلسات فنی کمیته عالی مشترک سوریه و ایران که قرار است در آن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی راهبردی و بلند مدت بین دو کشور به امضا برسد، با پایگاه خبری «العهد» لبنان به گفت‌وگو نشست.

سفیر ایران در پاسخ به این سوال که آیا با امضای تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی، می توان از مرحله تازه ای در روابط سوریه و ایران سخن گفت؟، پاسخ داد: بله. ما پیش بینی می‌کنیم که توافقنامه‌های متعددی منعقد شود که مهم‌ترین آن، توافقنامه بلندمدت و راهبردی همکاری اقتصادی است که انتظار می‌رود با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران امضا شود و موجب توسعه روابط اقتصادی و دوجانبه خواهد بود.

ترک آبادی تصریح کرد: اما این بدان معنا نیست که ما در این زمینه خیلی دیر اقدام کرده‌ایم؛ بلکه ما بر این باوریم که روابط دو جانبه میان دو کشور پیش از امضای هر گونه توافقنامه‌ای عمیق بوده است و  با امضای چنین توافقنامه‌هایی و همچنین با تفاهم موجود میان دو کشور، آینده‌ای بزرگ و بسیار مهم و سرشار از خیرت و برکت در انتظار دو کشور خواهد بود.

سفیر ایران درباره اینکه ایران و سوریه با وجود قرار گرفتن در معرض محاصره‌ای ظالمانه چگونه می‌توانند موجب رشد و شکوفایی یکدیگر شوند، گفت: ما بر این باوریم که روابط دو جانبه در زمینه‌های دیگری که به آن اشاره کردند علاوه بر زمینه سیاسی که خیلی هم پیشرفته است، باید شاهد گام‌های بزرگ و رو به جلویی باشد؛ این چیزی است که ما به آن چشم دوخته‌ایم و در مرحله کنونی که در آن به سر می‌بریم یک ضرورت است و بانی خیر و نیکی پربرکت و صلح پایدار و مستمر در سراسر منطقه می‌شود و پیروزی‌ها در سوریه مقدمه آینده‌ای امیدوار کننده است.

وی افزود: بله، دست شری که برای تحمیل هژمونی و اراده باطل خود روی کشورهای ما گذاشته شده بود، شکسته شد، این دست دیگر هرگز نتوانست چیزی را خلاف میل ملت‌های ما  بر آنها تحمیل کند.

ترک آبادی گفت: ما در چارچوب محور مقاومت و در چارچوب آرمان‌هایمان برای آینده به اذن پروردگار شاهد تحقق این مهم خواهیم بود ما به خدا توکل کرده‌ایم و هرگز نه از تحریم و نه از ارعاب هراسی نداریم .

وی تاکید کرد: آنها نتوانستند حرف خود را عملی کنند و ناامید شدند و با گذشت زمان همواره ناامید باقی خواهند ماند؛ ما براساس چشم اندازهایی که نه تنها برای منطقه بلکه برای همه ملت‌های سراسر جهان آرزو می‌کنیم به حرکت خود ادامه می‌دهیم. منبع فارس


دو شنبه 8 بهمن 1397 - 15:30:54