نماینده کلیمیان:حرکت اعراب در مسیر اسراییل به نفع آنان نیست

شنبه 29 دی 1397 - 16:59:51
نماینده کلیمیان:حرکت اعراب در مسیر اسراییل به نفع آنان نیست

تهران- الکوثر: سیامک مره‌ صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، حرکت برخی کشورهای عربی در مسیر سیاست های اسراییل نظیر دامن زدن به ایران ستیزی در نهایت به نفع آنان نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وی که در نشست راهبردهای محور صهیونیستی – سلفی در ترویج ایران هراسی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور مسوولان سابق این سازمان در خارج از ایران سخن می گفت ، افزود، اسراییل و برخی کشورهای عرب در منطقه با استفاده از موضوع ایران ستیزی به دنبال حفظ جایگاه خود در قدرت و حل مشکلات و مسایل داخلی هستند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، ارتباط ایجاد شده بین صهیونیست ها و اعراب سلفی در مقطع کنونی در منطقه به خاطر منزجر بودن برخی دولت های عربی از سوی ملت های خود است و بی دلیل نیست که آنان اکنون برای جا انداختن این ارتباط و کاهش انزجار مردم در کشورهای منطقه به دنبال دامن زدن به موضوع ایران هراسی هستند و تلاش می کنند تا آن را گسترش دهند. 
وی ادامه داد، اکنون برخی کشورهای عرب از بعضی اختلافات جزیی بین شیعه و سنی نیز برای دامن زدن به ایران هراسی در تبلیغات خود استفاده می کنند و ما نیز باید در این زمینه هوشیار باشیم تا بهانه ای به دست آنان ندهیم . 
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد، هم داستانی اقدامات اسراییل با سعودی های در حال حاضر فرآیند جدیدی نیست و بر اساس دیپلماسی اسراییل اگر نمی توانی با همسایه های خود دوست باشی با دوست همسایه هایت دوست باش و نمونه این اصل را می توان در سیاست خارجی اسراییل پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرد که با توجه به دشمنی با سوریه با ایران دوستی داشت. 
وی ادامه داد، یکی از فاکتورهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای دوام مسوولیت خود در سال های اخیر به خاطر حضور 72 ملت در فلسطین اشغالی و وجود مشکلات داخلی متعدد به راه انداختن موضوع ایران ستیزی در اسراییل می باشد و اگر این موضوع مطرح نباشد، اسراییل نیازمند به یک دشمن خارجی خواهد بود تا بتواند از آن برای مقابله با مشکلات داخلی خود استفاده کند. 
مره صدق تصریح کرد، اسراییل به خاطر ماهیت عملگرایی که در سیاست های خود دارد در هر جایی که منافع اش ایجاب کند ، تغییرات لازم سیاسی را لحاظ کرده و دنبال می کند که مثال واضح آن در حال حاضر لهستان است که با وجودی که روابط چندان خوبی با آن کشور به خاطر حضور راستگراها در قدرت و به علت موضوعات تاریخی و کشتار یهودیان نداشت ولی به دلیل برگزاری اجلاس ضد ایرانی در ورشو اکنون حاضر شده تا در آن شرکت کند. 
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد، برخی کشورهای عرب در ارتباط با اسراییل در مسیری حرکت می کنند که در نهایت به نفع آنان نیست و در این بین عربستان و امارات بیشترین روابط را با اسراییل دارند ولی نمی توانند آن را علنی و رسمی کنند و حتی یک مورد نیز که در بین کشورها رسمی و علنی شد از سوی ملت ها مورد انتقاد قرار گرفت . 
وی ادامه داد، اگر ما امروز ملاحظه می کنیم که جلسه ایران هراسی در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می شود به این خاطر است که کشورهای عربی به علت ملاحظه ای که نسبت به ملت های خود دارند، حاضر نیستند در این ارتباط پیشقدم باشند و چنین اقداماتی برای مردم آنان خوش آیند نیست و اگر ما مسایل را خوب تحلیل کرده و اشتباه نکنیم، می توانیم کاری کنیم که ایران هراسی آنان جواب ندهد. 
نماینده مجلس گفت، ما برای مقابله با اتحاد صهیونیست ها و سلفی ها باید جنبه های مختلف رفتاری خودمان را در نظر بگیریم و بیشتر به اتحاد توجه کنیم و از هرگونه اقدام تفرقه افکنانه حتی در کوچک ترین سطح آن پرهیز کنیم تا بهانه ای به دست برخی ندهیم . 
وی ادامه داد، علاوه بر این در این خصوص می توانیم به برخی از اتحادهای منطقه ای در گذشته مانند رژیم پهلوی در ایران و ساواک با اسراییل و سابقه همکاری اسراییل با عیدی امین در اوگاندا استفاده کنیم و به مردم و افکار عمومی در ارتباط با آنها توضیح بدهیم تا این روشنگری بتواند جلو برخی حرکات موذیانه را بگیرد. 
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، البته فکر نمی کنم که اتحاد بین امریکا و اسراییل با عربستان خیلی دوام داشته باشد چرا که ریاض از واشنگتن و تل آویو انتظار دارد تا امنیت آن را تامین و حفظ کنند و عربستان در این خصوص نمی تواند به خواسته های خود برسد چرا که آنان نیز نمی توانند با ایران مقابله کنند و به دنبال منافع مادی خود در منطقه و بهره گرفتن از منابع مالی برخی کشورهای منطقه هستند. 

افکار ضد نژادی ترامپ 
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا هم به نوعی دارای افکار ضد نژادی دارد ولی نمی خواهد در شرایط کنونی جهان در ارتباط با برخی زمینه ها آن را بروز دهد . الان بیشتر یهودیان در امریکا طرفدار حزب دمکرات هستند و جمهوریخواهان و افرادی مانند ترامپ را قبول ندارند. 
مره صدق تصریح کرد، می توان از آسیب های اسراییل به منافع ملی امریکا و اروپا و تعارض های موجود بین آنها استفاده کرد و اکنون یکی از نگرانی های عمده اروپایی ها نفوذ بیش از حد صهیونیست ها در کشورشان می باشد و چون نمی توانند فریاد بزنند مخفیانه حرف می زنند و در این ارتباط می توان از یونان و یا بلژیک نام برد. در بلژیک به خاطر فعال بودن لابی الماس از بین صهیونیست ها، مقام های این کشور نسبت به این موضوع نگران هستند . 
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با دشمنی ایران و اسراییل گفت ، خروج ایران از دایره دشمنی با اسراییل ممکن نیست چون با ماهیت آن سازگار نمی باشد و تفکرات نژاد پرستی برای ادامه حیات به ضد خودش محتاج است . فعلا در دسترس ترین دشمن اسراییل، ایران است. اسراییل دشمنان خود را درجه بندی کرده است و در راس آنها ایران است و پایین ترین مرحله امریکا قرار دارد و این که ما برخی مواقع شاهد افشا شدن تلاش های اسراییل برای جاسوسی در امریکا هستیم نشان از آن دارد که با امریکا هم به نوعی دشمنی دارد. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص فعالیت یهودیان در ایران خاطر نشان کرد، ما اکنون به خاطر این که بیشترین یهودیان در ایران حضور دارند 50 کنیسه در ایران داریم این درحالی است که در برخی کشورها شاهد وجود یک کنیسه هستیم و حتی هنگام سفر به خارج از ایران برخی نسبت به زندگی ما در ایران ابراز نگرانی می کنند و باور ندارند که بیشترین یهودیان خاورمیانه در ایران و بحرین حضور دارند و در بحرین نیز یهودیان در مناطق شیعیان زندگی می کنند. 
مره صدق گفت، بنده در بلژیک طی پنج سفر پنج مصاحبه داشتم که فقط یکی از آنها منتشر شد . برخی از یهودیان در خارج از ایران مانند لندن خواستار اقداماتی از سوی ما برای خارج شدن یهودیان از ایران هستند ولی ما خودمان را از سالیان بسیار دور ایرانی می دانیم و به این موضوع افتخار می کنیم و هنگام اصرار بر این موضوع در خارج برخی ناراحت شده و حتی در یک مورد در لندن تا مرز کتک خوردن نیز رفتم . علاوه بر این بنده از انجمن یهودیان برلین درخواست ملاقات کردم ولی تاکنون به این درخواست پاسخی داده نشده است و علت روشن است. 
وی در پایان گفت ، صهیونیست ها دیدگاه های نژاد پرستانه خود را در یک هاله الهی و پاک می بیند و به همین خاطر بقیه را قبول ندارد و آنها را ذاتا دشمن می داند و این تفکر نه تنها در بین صهیونیست ها بلکه در بین سلفی ها ، داعشی ها و تکفیری ها نیز وجود دارد و به همین خاطر آنان حاضر هستند حتی مسلمان را که همکیش هستند بکشند چرا که معتقدند هر کس قرائت داعش از دین را قبول ندارد ، کافر است . منبع ایرنا


شنبه 29 دی 1397 - 11:45:2

دسته بندی :