توصیه رهبر انقلاب به نیروی دریایی ارتش برای دریانوردی اقیانوسی

دو شنبه 12 آذر 1397 - 15:8:32
توصیه رهبر انقلاب به نیروی دریایی ارتش برای دریانوردی اقیانوسی

تهران - الکوثر : فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : امروز از سوی دفتر مقام معظم رهبری ، پیام ایشان درباره اقدام نیروی دریایی در زمینه دریانوردی اقیانوسی به ما ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر دریادار حسین خانزادی امروز دوشنبه در همایش تشریح دستاورد‌های این نیرو که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد ، گفت : امروز از دفتر مقام معظم رهبری تماسی با ما گرفته و عنوان شد ، حضرت آقا فرمودند که نیروی دریایی هر زمان برای دریانوردی اقیانوسی آمادگی لازم را داشت ، این اقدام را انجام دهد. 

وی با اشاره به اهمیت دریا‌ها اظهار داشت : ۸۰ درصد مرم جهان در کنار دریا‌ها هستند و از قدیم الایام تمدن‌های بزرگ در کنار دریا‌ها انجام گرفته است.
وی ادامه داد: امروز ۹۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود و ما از طریق دریا می‌توانیم با بسیاری از کشور‌های محصور در خشکی هم ارتباط برقرار کنیم. 
فرمانده نداجا دریا را فرصتی برای کسب منزلت منطقه‌ای و توسعه پایدار، پیشرفت و ثروت افزایی برشمرد و گفت: امروز برای حضور موثر در آب‌ها، نیازمند عقبه صنعتی، علمی و دانشی هستیم که بخشی از آن در زیرساخت‌ها قرار می‌گیرد و برخی در نیروی انسانی تجلی می‌یابد. 
امیر خانزادی بیان کرد: برای ایجاد دیپلماسی دریایی، امروز نیازمند تمدن دریایی در سطح کشور هستیم و این بدان معناست که مردم باید منافع خود را با دریا مرتبط کنند. 
وی تصریح کرد: توانایی‌های یک ملت برای استحصال اهداف ملی، باعث تشکیل ناوگان نظامی می‌شود و بالطبع قدرت دریایی نیز بخشی از این ناوگان نظامی است.
فرمانده نداجا عنوان کرد: در شش ماه نخست سال آینده اولین رزمایش بزرگ امداد و نجات در منطقه با حضور مجموعه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند برگزار می‌شود که امیدواریم با انجام این رزمایش بزرگ، تعامل و همگرایی خوبی در سطح کشور‌های منطقه برقرار شود.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نفس حضور در دریا قدرت است، افزود: مطمئنا حضور موثر و قدرتمند نیازمند بسترسازی در حوزه دانش، فناوری، صنعت و نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مدرن است. 
امیر خانزادی تصریح کرد: اگر به دنبال احیای تمدن دریایی هستیم باید به قابلیت‌های سواحل مکران توجه ویژه داشته باشیم. امروز سواحل اقیانوسی کشور ما بویژه در مکران به دلیل داشتن موقعیت مناسب ، کیفیت ساحل و وسعت دریا قابلیت‌های استراتژیکی مناسبی برخوردار است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 12 آذر 1397 - 14:39:2