بستن مقرهای ‌حزب کارگران کردستان در سلیمانیه و حلبچه عراق

پنج شنبه 8 آذر 1397 - 11:26:0
بستن مقرهای ‌حزب کارگران کردستان در سلیمانیه و حلبچه عراق

تهران- الکوثر: نیروهای امنیتی منطقه کردستان برخی مقرهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را در سلیمانیه و حلبچه بستند و با محاصره برخی دیگر بر ضرورت تخلیه فوری آن تاکید کردند که این اقدام با تهدید پ‌ک‌ک همراه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یک منبع آگاه امنیتی، امروز (پنجشنبه 29 نوامبر)، اعلام کرد که نیروهای آسایش در منطقه کردستان عراق اقدام به بستن کلیه مقرهای جنبش «حریة المجتمع الکردستانی» وابسته به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شهر سلیمانیه کردند.

این منبع در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» گفت که مقر این جنبش در دو شهرستان «رانیا» و «قلعه دزه» در سلیمانیه بسته شد و به دستور «قباد طالبانی» معاون نخست‌وزیر منطقه کردستان، بستن کلیه مقرهای این جنبش در استانهای سلیمانیه و حلبچه همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند که آسایش پیش از این به صورت تلویحی اعلام کرده بود که در صورت عدم تخلیه این مقرها در مهلت تعیین شده، خود وارد عمل خواهد شد و با حمله به این مقرها آنها را خواهد بست.

پایگاه خبری «کردستان 24» نیز به نقل «تارا حسین» یکی از روسای مشترک این جنبش اعلام کرده بود که به نیروهای امنیتی ابلاغ کرده که تحت هیچ شرایطی این مقرها تخلیه نخواهند شد.

پاسخ تهدید آمیز «پ.ک.ک»

یک منبع آگاه دیگر در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» از تداوم محاصره مقرهای این جنبش وابسته به حزب کارگران کردستان در استان سلیمانیه از سوی نیروهای آسایش خبر داد و گفت: در مقابل نیروهای حزب کارگران کردستان همچنان از تخلیه مقرهای خود اجتناب می‌ورزند و می‌گویند که حتی در صورت توسل به زور از سوی نیروهای آسایش؛ به این امر تن نمی‌دهد.

وی افزود که آنها می‌گویند در صورت نیاز از کوه‌های قندیل پایین می‌آیند و وارد سلیمانیه خواهند شد تا از این مقرها حفاظت کنند.

این در حالی است که مذاکرات برای حل این مسئله به منظور جلوگیری از وقع هرگونه درگیری مسلحانه ادامه دارد.

نیروهای امنیتی منطقه کردستان، 27 نوامبر دستوری را مبنی بر بستن کلیه مقرهای احزاب و سازمانهای مدنی مرتبط با پ‌ک‌ک (که حزب ممنوعه در ترکیه محسوب می‌شود) و نیز احزاب و تشکل‌هایی که بدون دریافت مجوز در حال فعالیتند را از سوی معاون نخست‌وزیر این منطقه دریافت کرده بودند.

 


پنج شنبه 8 آذر 1397 - 11:25:47