انتخابات پارلمانی بحرین در بیشتر حوزه‌ها به دور دوم کشیده شد

دو شنبه 5 آذر 1397 - 11:16:40
انتخابات پارلمانی بحرین در بیشتر حوزه‌ها به دور دوم کشیده شد

تهران- الکوثر: مقامات بحرین اعلام کردند که انتخابات پارلمانی در این کشور جز در 9 حوزه در بقیه مناطق به دور دوم کشیده شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس نتایج نهایی کمیته عالی انتخابات بحرین تنها نتایج 9 حوزه انتخاباتی در چهار استان در انتخابات پارلمانی نهایی شده است و سرنوشت 31 کرسی از 40 کرسی پارلمان که البته اختیارات چندانی هم به آنها داده نشده، در دور دوم انتخابات مشخص خواهد شد.

انتخابات شهرداری‌ها نیز شاهد نهایی شدن نتایج پنج حوزه انتخاباتی در سه استان است و بقیه حوزه‌ها مجددا رای‌گیری خواهد شد. بعد از بسته شدن مراکز رای‌گیری در بحرین خالد آل خلیفه وزیر دادگستری این کشور و رییس کمیته انتخابات مدعی شده بود که میزان مشارکت 67 درصد بوده است.

این در حالی است که جمعیت الوفاق بحرین که بزرگترین گروه شیعه در این کشور است و انتخابات را تحریم کرده بود اعلام کرد که میزان مشارکت بین 28 تا 30 درصد بود.

براساس بیانیه‌های رسمی دولت بحرین روند انتخابات تحت نظارت کامل قضایی در 54 مرکز و 40 حوزه انتخاباتی برگزار شد. 365 هزار بحرینی واجد شرایط رای‌ دادن در انتخابات پارلمانی و 286 هزار تن نیز حق رای دادن در انتخابات شوراهای شهری را داشتند.

دور دوم انتخابات بحرین با آغاز ماه دسامبر برگزار خواهد شد. روند رای‌گیری در انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها سه‌شنبه گذشته در خارج بحرین انجام شد. در دور اول انتخابات 293 نامزد برای دستیابی به 40 کرسی در پارلمان با هم رقابت کردند. در انتخابات شوراهای شهری نیز 137 نامزد برای دستیابی به 30 کرسی با هم رقابت داشتند.


دو شنبه 5 آذر 1397 - 11:7:10