رژیم آل خلیفه بیش از 2 هزار بار حقوق بشر را نقض کرده است

پنج شنبه 26 مهر 1397 - 18:10:40
رژیم آل خلیفه بیش از 2 هزار بار حقوق بشر را نقض کرده است

تهران- الکوثر: انجمن حقوق بشر بحرین در گزارشی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در جریان سرکوب مطالبات مسالمت آمیز مردم در سال 2017 میلادی 2 هزار و 165 بار حقوق بشر را نقض کرده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از حساب کاربری این انجمن در توئیتر حاکیست : این گزارش که در کتابی با عنوان ' تعقیب شده های بدون حمایت ... سکوت ، زندان ، مرگ یا تبعید' گردآوری و به بازار عرضه شده است ، در 535 صفحه به شرح اقدامات غیرقانونی دولت حاکم بر بحرین و برگزاری اقدامات مسالمت آمیز سازمان ها و نهادهای حقوق بشر پرداخته است .
جزء اول این کتاب به سلسله حوادثی اختصاص دارد که رژیم در سال 2017 میلادی به لحاظ حقوقی علیه اتباع بحرین به کار گرفته است . در بخش دوم هم به مهم ترین اقدامات در زمینه شکنجه و آزار بحرینی های دستگیر شده پرداخته شده و در بخش سوم به اقداماتی مانند انتشار مقالات نفرت پراکن ، اعدام های خارج از چارچوب قانون و نقض جدی حقوق بشر اشاره شده است .
این کتاب به اقدامات رژیم آل خلیفه در حمله وسیع و گسترده علیه فعالان سیاسی و اعتراضات مدنی در بحرین به ویژه اقدامات امنیتی در منطقه الدراز غربی در منامه می پردازد و می نویسد : یک هزار و 694 مورد دستگیری خودسرانه رخ داده است که 644 مورد از آنها در جریان حمله به خانه های مردم انجام گرفته است .
در بخش دیگری فاش شده است که رژیم یک هزار و 49 بار به منازل مردم حمله کرده است که در اثر آن دستکم 107 نفر به دلیل به کارگیری خشونت آسیب دیده اند.
این گزارش همچنین شمار اعتراضات مسالمت آمیز طی سال گذشته میلادی را 3 هزار و 706 مورد اعلام کرد که در مناطق مختلف بحرین برگزار و یک هزار و 414 مورد آن از سوی رژیم سرکوب شده است .
این کتاب همچنین به انتشار بیش از 6 هزار و 600 مورد مطالب خشونت آمیز ، تفرقه افکنانه و نفرت پراکنی رسانه های بحرینی اشاره دارد که علیه مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی و مدنی و سازمان های سیاسی و دینی و موسسات حقوقی بین المللی از جمله نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر بحرین منتشر شده که 4 هزار و 970 مورد آن از طریق شبکه های اجتماعی توسط مقامات رسمی و مابقی در روزنامه های رسمی این کشور به چاپ رسیده است .
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی اعلام کرد که دولت بحرین از آغاز انقلاب مردمی تاکنون 738 نفر را سلب تابعیت کرده است.
خشونت های آل خلیفه به بازداشت، شکنجه و اخراج از محل کار محدود نمی شود، بلکه شیوه های شدیدتری از خشونت اخیراً به کار گرفته می شود. صدور و اجرای حکم اعدام که اخیراً درباره شش جوان بحرینی به کار گرفته شد و همچنین 'ناپدیدشدگی اجباری' از جمله این شیوه های خشن است که رژیم آل خلیفه اعمال می کند.
جمعیت ملی – اسلامی الوفاق با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز جهانی ' قربانیان ربوده شدن اجباری' افزود: رژیم آل خلیفه از ابتدای سال جاری میلادی 174 نفر را ربوده است.
از سوی دیگر سازمان عفو بین الملل دو هفته پیش در گزارشی اعلام کرد که زندانیان بیمار در بند زندان های رژیم آل خلیفه بحرین با قصور پزشکی مواجه اند.
سازمان عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: بیماران زندانی مبتلا به سرطان یا ام اس در زندان های بحرین به خدمات درمانی تخصصی و داروهای خاص دسترسی ندارند


پنج شنبه 26 مهر 1397 - 17:16:42

پربازدیدها