پژوهشگر اسلامی پاسخ می دهد:

چه می شد اگر عاشورا اتفاق نمی افتاد؟

سه شنبه 24 مهر 1397 - 18:46:51
چه می شد اگر عاشورا اتفاق نمی افتاد؟

تهران- الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی گفت اگر واقعه عاشورا اتفاق نمی افتاد، امروز ما معیاری نداشتیم که با آن اسلام واقعی را از اسلام غیرواقعی تشخیص دهیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید نوری البطاط در برنامه «عقائد الاسلام» شبکه جهانی الکوثر درباره اهمیت و ارزش قیام امام حسین(ع) گفت: اگر قیام امام حسین(ع) اتفاق نمی افتاد ما نمی توانستیم غرب و جوانانمان و تجدد گرایان را متقاعد کنیم که اسلام داعش و اسلام النصره و اسلام طالبان و گروه های مشابه آن که در گذشته ظهور کرده اند هیچ کدام اسلام واقعی نیست.

این استاد حوزه افزود: قیام امام حسین(ع) و شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا، مسیر درست را به مسلمانان نشان داد. هدف امام حسین(ع) فقط اعلام مخالفت خود با حکومت یزید نبود بلکه انتخاب ایشان این بود که کشته شود ولی برای هزاران سال تاثیرگذار باشد. امام با اراده خود وارد نبردی شد تا پیام خود را به ما برساند. اگر قیام امام حسین (ع) و شهادت ایشان در روز عاشورا نبود اکنون مدرکی نداشتیم که بگوییم دین واقعی این است.

البطاط افزود: دشمنان امام حسین(ع) هم در آن زمان مانند مدعیان کنونی اسلام به نام پیامبر (ص) و قرآن سخن می گفتند و پرچم «لااله الاالله محمدرسول الله» در دست داشتند. اما اکنون که شهادت امام حسین(ع) و تجربه حکومت امام علی (ع) را در تاریخ داریم می توانیم پاسخ همه کسانی را بدهیم که با زبان دیگری سخن می گویند و ادعای پیاده کردن اسلام را دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 24 مهر 1397 - 18:45:56