برگزاری همایش موکب داران اربعین حسینی

پنج شنبه 12 مهر 1397 - 16:43:18
برگزاری همایش موکب داران اربعین حسینی

تهران - الکوثر : همایش موکب داران اربعین حسینی استان تهران در سالن شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، موکب داران استان تهران مستقر در عتبات عالیات با حضور مقیمی استاندار تهران ، برخی فرمانداران و جمعی از موکب داران استان تهران در عتبات عالیات در حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد. 
رییس مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی استان تهران در این همایش گفت : 70 هزار زائر سیدالشهدا (ع) در ایام پیاده روی اربعین از خدمات اسکان و پذیرایی موکب داران استان تهران در نجف اشراف بهره مند می شوند. 
محمد امامی امین افزود : موکب داران استان تهران در ایام اربعین پذیرای 46 هزار زائر در صحن حضرت صدیقه زهرا (س) ، 14 هزار زائر در پارکینگ چهار طبقه شهر نجف و 10 هزار زائر در سوله هفت هزار متر مربعی نزدیک حرم امیر المومنین(ع) هستند. 
وی با بیان اینکه موکب داران این استان در سال 95 پذیرای 50 هزار زائر و در سال 96 نیز پذیرای 70 هزار زائر اباعبدالله(ع) در شهر نجف اشراف بودند، اظهار داشت: امسال تمامی امکانات رفاهی از جمله غذا، پتو، زیرانداز و سایر وسایل رفاهی زائران تهیه و به کشور عراق ارسال می شود. 
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه اعضای تمامی کمیته های موجود در برگزاری پیاده روی اربعین نسبت به وظایف خود آگاه شده اند، گفت : موکب استان تهران در شهر نجف از هفتم صفر پذیرای زائران اباعبدالله(ع) خواهد بود. 
همزمان با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان؛ همه ساله بیش از 20 میلیون شیعه و دلبسته خاندان عصمت و طهارت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق شرکت می کنند که حدود 2 میلیون نفر از آنان ایرانی هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 مهر 1397 - 16:22:7