جزئیات جدید درباره ربوده شدن منتقد رژیم عربستان سعودی در ترکیه

پنج شنبه 12 مهر 1397 - 12:24:26
جزئیات جدید درباره ربوده شدن منتقد رژیم عربستان سعودی در ترکیه

تهران - الکوثر : جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی پس از آنکه ظهر روز سه شنبه وارد کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه شد ، دیگر بازنگشت و همچنان اثری از او نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نامزد جمال خاشقچی که او را تا ورودی کنسولگری همراهی کرده بود گفته است دوازده ساعت در جلوی سفارت منتظر ماند اما دیگر او را ندیده است. مقامات رسمی عربستان اگرچه در این زمینه سکوت کرده اند اما اظهار داشتند اینترپل یکی از کلاهبرداران را به کشور تحویل داده است.

در همین حال مقامات ترکیه تحقیقاتی را در سطحی عالی آغاز کردند. روز چهارشنبه در این زمینه اخبار متناقضی شنیده شد ، ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ترکیه خبر داد ، بر اساس شواهد ، خاشقجی هنوز در کنسولگری عربستان حضور دارد ، حتی پس از مدتی ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهوری به صراحت این خبر را تایید کرد. در ادامه؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات سعودی اعلام کرد، داستان اختفای خاشقجی در کنسولگری عربستان دروغ است، او برای تایید اسناد شخصی وارد کنسولگری شد و پس از مدت کوتاهی از آنجا خارج شد. اما نامزد این روزنامه نگار اظهارات مقامات سعودی را تکذیب کرد و گفت از کجا خارج شده و حالا کجاست؟ 

در هر حال ربوده شده خاشقجی به معمایی تبدیل شده است که قبل از هر چیز دامنگیر ترکیه ایست که تصاویر او را بر در و دیوار شهر نصب کرده است تا از خروج غیر قانونی او از کشور جلوگیری کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 12 مهر 1397 - 11:56:41

دسته بندی :