خیمهِ گاه امام حسین (ع) را بهتر بشناسیم

شنبه 7 مهر 1397 - 22:0:3
خیمهِ گاه امام حسین (ع) را بهتر بشناسیم

یكی از مكان های زیارتی شهر كربلا «خیمهِ گاه حسینی» است كه در فاصله ۵۰۰ متری از حرم حضرت اباعبدالله الحسین قرار دارد. این مكان مقدس دارای رمز و رازهای فراوانی است. در ابتدای ورود به خیمهِ گاه، خیمه حضرت عباس قرار گرفته است.

تهران- الکوثر:  یكی از مكان های زیارتی شهر كربلا «خیمه گاه حسینی» است كه در فاصله ۵۰۰ متری از حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار دارد. این مكان مقدس دارای رمز و رازهای فراوانی است. این محل جایی بوده است كه كاروان امام حسین(ع) خیمه های خود را در آنجا به پا كرده بودند.

مساحت خیمه گاه حدود ۲۰۰۰ متر مربع می باشد و محل خیمه های اهل بیت به تفكیك با ضریح های مختلف در آن مشخص شده است. نكته جالب در مورد خیمه گاه این است اولین خیمه كه در ورودی خیمه گاه می باشد، خیمه حضرت عباس (ع) است كه به نوعی تداعی كننده لقب پاسدار خیمه های اهل بیت می باشد.



بعد از عبور از خیمه باب الحوائج (ع) با چلچراغ ها مواجه می شوید. در سمت راست بعد از خیمه حضرت قمر بنی هاشم (ع) قسمتی نمایان می شود كه خبر از خیمه گاه قاسم ابن الحسن، نوجوان ۱۳ ساله كربلا می دهد. با گذشتن از خیمه های اولیه چشم ها به محل زندگی سید شباب اهل جنه معطوف می شود، این همان جایی است كه دختران حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا و زمانی كه همه یاران آن حضرت به شهادت رسیده بودند برای آخرین بار پدر را در آغوش كشیدند.

دقیقا بدون هیچ فاصله ای و پشت این خیمه ، محل اقامت حضرت زینب بوده است كه عالم و آدم هنوز مدیون سخنرانی و زنده نگهداشتن قیام امام حسین (ع) در زمان اسارتش در شام و كوفه هستند.

آخرین خیمه متعلق به امام سجاد (ع) است كه به واسطه وضعیت جسمی و بیماری ایشان در واقعه كربلا، باید تحت مراقبت می بودند؛
در صحن خیمه گاه در زمان های گوناگون برنامه هایی توسط دفتر بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود كه فهرست آن را می توانید در ابتدای سفر از مدیر كاروان و یا محل استقرار بعثه رهبری دریافت كنید.

در این مكان مقدس هر روز از ساعت 10 صبح سخنرانی ،مداحی و روضه انجام می شود و نیز پنج شنبه ها وجمعه های هر هفته دعای كمیل و ندبه برگزار می گردد.


شنبه 7 مهر 1397 - 12:19:4